دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 09:53
رئیس‌السادات خبر داد:

راه‌اندازی سردخانه محصولات کشاورزی در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز راه‌اندازی سردخانه ذخیره محصولات کشاورزی و باغی را از برنامه‌های این دانشگاه دانست.
کد خبر : 407996
XL_Atch_56_fpjgcbxeuas.jpg.png

سیدمحمدرضا رئیس‌السادات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نی‌ریز با اعلام نیاز شهرستان نی‌ریز به ایجاد یک سردخانه‌ بزرگ به‌منظور ذخیره محصولات باغی و کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه نی‌ریز یکی از شهرستان‌های فعال در تولید محصولات باغی از جمله انار، پسته، انجیر و بادام است و بسیاری از کشاورزان، باغداران و فعالان عرصه کشاورزی محصولات خود را پس از برداشت به سردخانه‌هایی در خارج از استان و عمدتاً به کرج ارسال می‌کنند در این راستا متحمل هزینه‌های هنگفت نیز می‌شوند.


وی افزود: با توجه به سیاست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر حرکت به سمت ایجاد منابع درآمدزای غیرشهریه‌ای، واحد نی‌ریز عزم جدی برای راه‌اندازی یک سردخانه بزرگ در سایت این دانشگاه دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز با بیان این موضوع که طرح توجیهی راه‌اندازی سردخانه توسط استادان واحد تهیه شده است، ادامه داد: برای تبدیل به احسن یکی از ساختمان‌های بلااستفاده، مکاتباتی را با مرکز استان داشته‌ایم و در حال اخذ مجوزهای لازم از استان در این خصوص هستیم.


رئیس‌السادات ابراز امیدواری کرد با جذب هزینه‌ها و مساعدت‌های لازم، شاهد راه‌اندازی این سردخانه در سال جاری در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز به‌منظور ارائه خدمات به همشهریان به‌ویژه باغداران و کشاورزان باشیم.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته