دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده مطرح کرد؛

برگزاری کلاس آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شهرستان لنده

رئیس اداره دامپزشکی لنده گفت: کلاس آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در روستای ده غندی بخش مرکزی این شهرستان لنده برگزار شد.
کد خبر : 407938
IMG_20190425_200443_969.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، حسین محمدی گفت: کلاس آموزشی ترویجی با موضوع آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌ تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، هاری و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای دامداران و اهالی روستای ده غندی از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده برگزار شد.


وی اضافه کرد: در این کلاس درباره اهمیت آشنایی با بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان بیماری مشترک میان انسان و دام شامل گروه وسیعی از بیماری‌های ویروسی، قارچی، باکتریال و انگلی همچون تب مالت، هاری، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توضیحاتی داده شد.


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده عنوان کرد: در این کلاس آموزشی بر لزوم همکاری بیشتر دامداران در سم‌پاشی و جایگاه دام، واکسیناسیون، راه‌های مراقبت و جلوگیری از شیوع بیماری و نحوه استفاده از فرآورده‌های لبنی و گوشت نیز مطالبی ارائه شد.


محمدی یادآور شد: دامپزشکی با توجه به نقش مهم و خطیری که در تأمین سلامت جامعه دارد، تلاش خود را برای ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش آگاهی عمومی افراد به کار می‌گیرد و برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز در همین راستا است.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته