دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 13:19

درخواست اسرائیل از مسکو برای میانجی‌گری میان تل‌آویو و تهران

یک مرکز تحقیقات استراتژیک در اسرائیل اعلام کرد که نخست‌وزیر اسرائیل از رئیس‌جمهوری روسیه خواسته است تا برای ایجاد ساختار جدیدی در منطقه، میان تل‌آویو و تهران میانجی‌گری کند.
کد خبر : 40789

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «عربی21»، مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل که از مهم‌ترین منابع ارائه گزارش‌های استراتژیک اسرائیل است، خبر داد که تل‌آویو به‌دنبال توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی، درصدد دستیابی به توافقی برای پیوستن به محور ایرانی است. این در حالی است که «نتانیاهو» همچنان ایران را دشمن مشترک اسرائیل و اهل‌سنت می‌داند.


براساس این گزارش که در شماره 750 مجله «مباط عال» که روز جمعه منتشر شد، مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل خبر داد که اسرائیل نگران کمک روسیه به دولت و ارتش سوریه برای آزادسازی منطقه جولان و جنوب این کشور و تسلط مطلق هرگونه نیروی معارض سوری است. مناطق مذکور از جمله مناطق حساس و حیاتی برای اسرائیل به‌شمار می‌روند و تل‌آویو تلاش می‌کند با انجام مانورهای نظامی مسکو را از این‌گونه اقدامات بازدارد.


این مرکز با استناد به گزارش‌های مراکز تصمیم‌گیری در تل‌آویو آورده است:‌ اسرائیل اکنون برای زمانی‌که منطقه جنوب سوریه به تسلط نیروهای جهادی درآید خود را آماده می‌کند.
از سوی دیگر ژنرال «یعکوف عامی دروز» فرمانده سابق مرکز تحقیقات بخش اطلاعات نظامی اسرائیل گفت: روس‌ها می‌خواهند در حمایت از نظام سوریه و هم‌پای «بشار اسد» مبارزه کنند و در این مسیر از مسلح‌سازی و تجهیز ارتش سوریه و نیز ارائه گزارش‌های اطلاعاتی به فرماندهان ارتش سوریه کوتاهی نخواهند کرد.


روزنامه «اسرائیل‌الیوم» پنج‌شنبه گذشته در مقاله‌ای نوشت: مشاور سابق نیروهای امنیتی اسرائیل گفت که روسیه تمایل زیادی به پیوستن به جنبش‌های اسلامی فعال در سوریه دارد تا بخش‌هایی از جبهه داخلی را تحت کنترل خود قرار دهد به این اعتبار که این گروه‌ها در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی‌ای می‌باشند که در حال نفوذ به مرزهای روسیه هستند.


«دروز» تصریح کرد: روس‌ها این اقدامات را با این تصور انجام می‌دهند که ممکن نیست «پوتین» به‌دلیل اینکه نهادهای سیاست‌گذاری یهودی در مسکو در حال قدرتمندتر شدن هستند، منافع اسرائیل را نادیده بگیرد. در این میان، تلویزیون اسرائیل پنج‌شنبه گذشته به‌نقل از منابع رسمی در تل‌آویو خبر داد که روس‌ها تمایل دارند به این اعتبار که یهودیان روسی در اسرائیل نیز در حال قدرت یافتن هستند، از مواضع تل‌آویو در منطقه حمایت کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته