دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1398 - 14:03
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

واکنش رئیس یک فدراسیون به گلایه‌های خانم ورزشکار: تیم ما به مربی نیاز ندارد!

رئیس فدراسیون کوهنوردی و سنگ‌نوردی گفت: همه سنگ‌نوردان از نظر فنی در سطح بالایی هستند و نیاز به مربی ندارند و آن چیزی که برای آنها اهمیت دارد اعزام به مسابقات مختلف است.
کد خبر : 407817
سنگ+نوردی-+فرناز+اسماعیل+زاده.jpg

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار حوزه کوهنوردی و سنگ‌نوردی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب سهمیه بازی‌های ساحلی توسط الناز رکابی گفت: این اولین دوره است که بازی‌های ساحلی در رشته بولدرینگ برگزار می‌شود. در گذشته این مسابقات در رشته سرعت برگزار می‌شد اما حالا کمی شرایط تغییر کرده و این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی به این صورت برگزار خواهد شد. با توجه به حضور دو سنگ‌نورد در این رقابت‌ها ما شانس برای رسیدن به عنوان بالاتر را داریم.


وی ادامه داد: اولین بار است که این مسابقات در حوزه خلیج فارس با این عنوان برگزار خواهد شد. از غرب آسیا دو سنگ‌نورد ما حضور دارند و بعد از آن سنگ‌نوردانی از آسیای میانه و شرق آسیا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. بدون شک حضور این نفرات موجب توسعه و رونق این ورزش می‌شود. با توجه به رتبه خوبی هم که دو سنگ‌نورد ما در کسب سهمیه به دست آوردند، به آنها خیلی امیدوار هستیم.


رئیس فدراسیون کوهنوردی و سنگ‌نوردی در مورد گلایه‌های الناز رکابی مبنی بر نداشتن مربی و اردوهای برون‌مرزی اظهار کرد: تمام نفراتی که در این سطح هستند، خودشان نوع تمرینات و تکنیک‌ها را طراحی می‌کنند و اگر شما بر سر تمرینات آنها بروید می‌بینید که سطح تمرینات آنها خیلی بالاست و درواقع خودشان مربی خود هستند. بنابراین مربیانی که به‌صورت حرفه‌ای بتوانند در کنار آنها باشند، خیلی ضرورت ندارد و بیشتر اگر کسانی به‌عنوان مربی در کنار این نفرات باشند، مربوط به بدنسازی و تغذیه است و از نظر تکنیکی خودشان حرف اول را می‌زنند.


زارعی ادامه داد: اما در بحث اردوهای برون‌مرزی، فدراسیون با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که دارد، هزینه اعزام آنها به برخی مسابقات مانند رقابت‌های قهرمانی جهان و قهرمانی قاره را پرداخت می‌کند اما هزینه مسابقات برون‌مرزی که به‌صورت شخصی اعزام می‌شوند، بر عهده خودشان است. درواقع برای این ورزشکاران حضور در مسابقات مختلف از اهمیت بیشتری برخوردار است و فدراسیون هم تلاش می‌کند آنچه که در توانش است برای اعزام به مسابقات به آنها کمک کند.


وی تأکید کرد: در حال حاضر برات‌زاده و رکابی دو ملی‌پوش ایران هستند که سهمیه بازی‌های ساحلی را به دست آورده‌اند. ما برای برات‌زاده این‌طور برنامه‌ریزی کردیم که دو ماه در اتریش زیر نظر یک مربی تمریناتش را پیگیری کند. برای رکابی هم به دنبال این هستیم که بعد از مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ژاپن یک ماه در اتریش در کنار برات‌زاده و مربی او تمریناتش را پیگیری کند.


رئیس فدراسیون کوهنوردی به حضور رکابی در مسابقات کسب سهمیه المپیک به میزبانی ژاپن اشاره کرد و گفت: مسابقات ژاپن سهمیه مستقیم المپیک دارد و هفت نفر اول سهمیه را کسب می‌کنند و هفت نفر دیگر از طریق رنکینگ انتخاب خواهند شد. دو مسابقه دیگر پیش رو داریم که در آخرین مسابقه که قهرمانی آسیاست یک نفر می‌تواند سهمیه کسب کند. در رقابت‌های قهرمانی آسیا با توجه به حضور کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن کار خیلی سختی پیش‌رو داریم اما با این حال ناامید نیستیم و همه تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته