دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1398 - 11:33
وکیلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تخلف کارخانه دولتی چوب و کاغذ مازندران در دریافت و توزیع کاغذ با ارز 4200 تومانی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تخلف کارخانه چوب و کاغذ مازندران در دریافت ارز 4200 تومانی در شرایط دشوار کشور محرز است.
کد خبر : 407802

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدعلی وکیلی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره برخی تخلفات در حوزه کاغذ گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران که می‌بایست امروز با تولید جایگزینی برای واردات باشد، مبلغ کلانی از ارز 4200 را برای واردات مواد اولیه تحویل می‌گیرد، ولی به‌جای اینکه با این ارز خمیر کاغذ وارد کند و پاسخگوی نیاز بازار کاغذ باشد، کاغذ تمام وارد می‌کند و تخلف این کارخانه در اختصاص ارز دولتی به مواد اولیه را صرف امر دیگری کرده است.


وی افزود: تخلف دیگر اینکه کاغذ وارداتی را به جای اینکه در شبکه توزیع کاغذ با قیمت دولت عرضه کند، آن را در شبکه‌ای نظارت ناپذیر عرضه کرده است و این کاغذ را با قیمتی در اختیار بازار گذاشته که به هیچ وجه منطبق بر قیمت ارز دولتی کاغذ نیست.


عضو هیئت رئسیه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فاجعه‌آمیزتر اینکه اینکه در فهرست توزیع شده کاغذهای وارداتی چوب و کاغذ مازندران، فهرستی از روزنامه‌ها هست که این کاغذ به نامشان توزیع شده، اما این کاغذها بدون اطلاع این روزنامه‌ها در بازار آزاد فروخته شده است.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این پرونده اکنون در تعزیرات است و امیدوارم دستگاه‌های نظارتی به این تخلف محرز که مشتمل بر ده‌ها تخلف است رسیدگی کنند. هر دلاری که در این امر منحرف هزینه شده جفایی به حوزه فرهنگ است که باید با عاملان آن برخورد سخت صورت گیرد.


وی گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران یک بخش  دولتی است که وارد کار سوداگرانه شده است و این جای اغماض ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این کاغذ باید زیر نظر وزارت ارشاد قرار می‌گرفت و در آنجا تعیین سهمیه می‌شد، تأکید کرد: این کاغذ بدون اینکه در چرخه واردات ارشاد و نظارت‌پذیر عرضه شود، بیرون شبکه توزیع شده است.


وکیلی خاطرنشان کرد: پرونده این تخلف در سازمان تعزیرات شکل گرفته و امیدواریم گزارش نهایی برخورد با چنین تخلف‌هایی هرچه زودتر به اطلاع مردم و صاحبان جراید که امروز در مضیقه تأمین کاغذ هستند، برسد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب