دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 18:16
شریعتی تأکید کرد:

تجهیز کشتارگاه‌های طیور در راستای ارتقای کیفیت بهداشت

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت:‌ باید کشتارگاه‌های طیور در زمینه ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ مجهز باشند.
کد خبر : 407718
thum-b5330a4394718de9ecb6-01_8712.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل دامپزشکی استان خراسان‌رضوی،‌ احمد شریعتی جلسه اجرایی کردن طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح با هماهنگی اعضای صنف امکان‌پذیر است.


وی افزود: استان خراسان‌رضوی در حوزه کشتارگاه‌های طیور به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو و نمونه مطرح شده و در این زمینه رشد چشمگیری داشته که با توجه به رونمایی و ابلاغ طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ ضروری است این طرح با کیفیت و سریع‌تر اجرایی شود.


مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: اکنون با همکاری اعضای صنف، این کار شکل خواهد گرفت؛ چراکه همه معتقدیم با اجرای این طرح، مخاطرات بهداشتی کاهش می‌یابد و اجرایی شدن این طرح با تعامل بین ما و انجمن قابل اجراست.


شریعتی یادآور شد: باید کشتارگاه‌هایی در بحث صادرات، قطعه‌بندی و بسته‌بندی وارد شوند که خود را در این زمینه مجهز کرده و ارتقای لازم را داده باشند.


وی تصریح کرد: روند اتفاقات در کشتارگاه‌های طیور رو به رشد است و باید این اتفاقات به افزایش کیفیت گوشت مرغ و در نتیجه رضایتمندی مردم منجر شود.


مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی با بیان اهمیت در نظر گرفتن نظر اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط، افزود: نظرها درباره صنوف باید با حضور نماینده آن صنف باشد و ما نظر اعضای صنف را بشنویم و سپس با تعامل برای اجرایی کردن طرح‌ها پیش برویم.


شریعتی گفت: برای اجرای طرح کشتار مرغ در خط دو و درجه‌بندی مرغ کشتار شده قطعاً جلساتی را متعاقباً در این باره با صاحبان صنعت و مدیران کشتارگاه‌های طیور برگزار خواهیم کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.


وی مطرح کرد: برای تجهیز کشتارگاه‌ها نیاز به تسهیلات بانکی است که این موضوع جای پیگیری دارد و با توجه به اهمیت موضوع در اجرای طرح، بنای تعطیلی هیچ کشتارگاه طیوری را نداریم؛ بلکه به‌دنبال ارتقای کیفی گوشت مرغ هستیم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته