دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 14:25
رئیس دادگاه‌ انقلاب:

مجازات ارسال‌کنندگان عکس برای مسیح علی‌نژاد یک تا 10 سال حبس است

رئیس دادگاه انقلاب گفت: ارسال فیلم و عکس برای مسیح علی‌نژاد جرم و مشمول ماده ۵۰۸ (کتاب پنجم) قانون مجازات اسلامی است و متخلفان تا 10 سال حبس خواهند شد.
کد خبر : 407631
555.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پلیس طبق قانون موظف به برخورد با هر نوع جرم مشهودی است که در جامعه رخ می‌دهد و در این راستا بدحجابی و بی‌حجابی نیز جزو جرم‌های مشهود محسوب می‌شود و مأموران ناجا باید طبق قانون با هنجارشکنان برخورد کنند. اما در این حین دشمنان ایران اسلامی تمام تلاش خود را برای تضعیف و تخریب پلیس امنیت اخلاقی انجام می‌دهد و سعی دارند تا این موضوع را به مسائل حقوق بشر گره بزند.


در این راستا، دشمنان نظام با محوریت آمریکا هزینه‌های هنگفتی را برای تهاجم فرهنگی انجام می‌دهند و مسائلی مانند چهارشنبه‌های سفید و دختران خیابان انقلاب را راه می‌اندازند تا از این طریق کشور را با چالش مواجه کنند. یکی از افرادی که در این خصوص در زمین دشمن بازی می‌کند مسیح علی‌نژاد است که همواره در صفحه شخصی خود در اینستاگرام فیلم‌هایی از دختران بدحجاب را منتشر می‌کند تا به هدف اصلی خود و حامیانش مبنی بر ترویج فساد در ایران برسد. البته با توجه به اینکه اکثر مردم به حجاب اسلامی قائل هستند لذا برنامه‌های دشمنان در رابطه با پوشش نامناسب دختران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.


بر همین اساس برخی از هنجارشکنان در جامعه از اقدامات خود فیلم گرفته و برای علی‌نژاد ارسال می‌کنند که طبق قانون مجازات اسلامی این افراد درصورت اثبات ارسال فیلمشان به خارج از کشور مجازات خواهند شد.


براساس این گزارش، حجت‌الاسلام غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران در خصوص اینکه آیا فرستادن فیلم و عکس برای مسیح علی‌نژاد جرم است یا خیر گفت: براساس آن چیزی که من از متن قانون احصا کرده‌ام در سه مورد فیلم برداری جرم است؛ یکی از این موارد استحکامات نظامی است، دیگری فیلم‌برداری از حریم خصوصی و سومی آن فیلم‌برداری به قصد همکاری با دولت متخاصم است.


غضنفرآبادی تصریح کرد: با توجه به قرارداد همکاری علی‌نژاد با آمریکایی‌ها کسانی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و به این خانم ارسال کنند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و بین یک تا ده سال حبس برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.


رئیس دادگاه‌های انقلاب گفت: البته این صرف فیلم در حوزه کشف حجاب نیست بلکه هر فیلمی که علیه نظام جمهوری اسلامی باشد و برای این خانم ارسال شود مشمول این ماده خواهد بود.


بنابراین با توجه به اینکه برخورد با هنجارشکنان خواست اکثر مردم است لذا حمایت‌های لازم از پلیس درخصوص برخورد با بدحجابان امری ضروری به نظر می‌رسد که باید مورد توجه همه نهادهای اجرایی و قضائی قرار گیرد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: بدحجابی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته