دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 11:45

نخست‌وزیر انگلیس خواهان تلاش مجدد برای حل بحران سوریه شد

نخست‌وزیر انگلیس قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تلاش مجدد برای کمک به حل بحران سوریه سخن بگوید.
کد خبر : 40760

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به‌سر می‌برد، قرار است در سخنان خود از مواضع گذشته درباره اینکه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه نباید در تشکیل دولت انتقالی نقش داشته باشد، دست بردارد.


براساس این گزارش، منابع آگاه گفتند:‌ انتظار می‌رود نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با مقام‌های حاضر در سازمان ملل، از جمله در گفت وگو با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا بر این نکته تاکید کند که هرگونه حل صلح‌آمیز مشکل سوریه نیازمند تغییر در رهبری این کشور است تا به این وسیله بتوان گروه‌های مختلف را بر سر محوری اصلی متحد کرد.


از سوی دیگر «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا گفته است که امیدواریم تا گفت‌وگو و تبادل‌نظرها در دیدار مقام‌های کشورهای مختلف در نیویورک، به یافتن راه‌حلی برای مشکل سوریه کمک کند.


پیشتر به‌نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش شده بود که ممکن است موضوعات مربوط به اوضاع خاورمیانه از جمله سوریه و یمن نیز در دیدار «جان کری» با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی‌اش تبادل‌نظر شود. دو طرف برای نخستین‌بار پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 با هم دیدار کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته