دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 11:46
مصری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

گزارش نهایی کمسیون برجام آماده شده است/ طرح دوفوریتی برجام احتمالا در دستور کار روز یکشنبه قرار گیرد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «گزارش نهایی کمسیون برجام آماده شده است»، گفت: در صورت ارائه طرح دوفوریتی نمایندگان درخصوص برجام این طرح در دستور کار یکشنبه آینده صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.
کد خبر : 40757

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نحوه بررسی برجام در صحن علنی مجلس گفت: آنچه مجلس برابر آیین‌نامه داخلی تصویب کرد، تشکیل یک کمیسیون ویژه برای بررسی برجام بود که این کمیسیون موظف است گزارش نهایی خود را به صحن علنی ارائه دهد و پس از آن وظایف این کمیسیون تمام می‌شود.


وی با بیان اینکه «کمیسیون ویژه حق ارائه طرح به مجلس را ندارد»، گفت: کمیسیون ویژه تنها می‌تواند نتایج بررسی‌های خود را به صورت گزارش تقدیم مجلس کند؛ اما اگر 15 نماینده امضاکننده طرحی باشند این طرح می‌تواند در مجلس مطرح شود و سیر کاری خود را طی کند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: اگر گزارش کمیسیون در صحن قرائت شود یا به صورت مکتوب بین نمایندگان توزیع شود، نمایندگان می‌توانند بر اساس این گزارش طرحی را درباره برجام تهیه و به صورت فوریتی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند.


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سؤال که «این طرح دارای چه موادی می‌تواند باشد؟»، گفت: در این طرح بایدها و نبایدهای اجرای برجام، مشخص کردن خطوط قرمز و حدود و اختیارات دولت در اجرای برجام می‌تواند تعیین شود.


وی ادامه داد: اگر گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام امروز یا در جلسه روز سه‌شنبه قرائت شود، نمایندگان می‌توانند طرح خود را به هیئت رئیسه ارائه کنند و پس از 48 ساعت بررسی، طرح در کمیسیون مربوطه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرارگیرد.


مصری با بیان اینکه «گزارش کمیسیون ویژه به خودی خود قابل طرح برای قانونگذاری نیست»، گفت: گزارش کمیسیون آماده شده است و احتمالا روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. طرح دوفورتی هم در صورت تهیه احتمالا در دستور کار روز یکشنبه قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته