دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 12:03

مهندسی‌شدن انتخابات فدراسیون والیبال؟/ دوران بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد

در حالی که تنها یک روز به زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال باقی مانده بود، از سوی وزارت ورزش زمان ثبت‌نام از نامزدها به تعویق افتاد تا شائبه مهندسی‌شدن هر روز بیشتر شود.
کد خبر : 407557
9122217_415.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بالاخره پس از کش و قوس فراوان و تعیین تکلیف ریاست دو فدراسیون وزنه‌برداری و کشتی، قرعه به نام والیبال افتاد تا وضعیت ریاست این فدراسیون حساس و کلیدی در سال منتهی به المپیک مشخص شود. آخرین روز تیرماه هم وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد قرار است ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال روز هفتم مرداد برگزار شود. 


پایان سرپرستی در فدراسیون والیبال؟


پس از اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان سرپرستی فدراسیون والیبال، به افشین داوری رسید و او از 16 آذر سال گذشته روی کار آمد. طبق قانون داوری باید تنها 6 ماه در این فدراسیون به عنوان سرپرست حضور پیدا می‌کرد و بعد از آن مجمع به سرعت برگزار و تکلیف رئیس مشخص می‌شد. اما دوره سرپرستی داوری بیشتر از 6 ماه هم شد و از طرفی رقابت‌های لیگ ملت‌ها هم پیش‌ روی والیبال ایران بود به همین خاطر مسئولان ترجیح دادند که پس از پایان رقابت‌های لیگ ملت‌ها در مورد انتخابات تصمیم بگیرند. رقابت‌های لیگ ملت‌ها روز 24 تیر با قهرمانی روسیه و کسب عنوان پنجمی برای ایران به پایان رسید و در آخرین روز ماه تیر هم وزارت، زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات این فدراسیون را روز هفتم مرداد ماه امسال اعلام کرد. 


سرپرست دوشغله با تصمیم وزارت ماندنی شد


روز گذشته اما شرایط در والیبال تغییر کرد، در حالی که یک روز به زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات این فدراسیون باقی مانده بود، از سوی وزارت ورزش و جوانان، انتخابات به بعد از رقابت‌های جهانی نوجوانان موکول شد. عجیب‌ترین تصمیمی که در چند سال اخیر در مورد انتخابات یک فدراسیون گرفته می‌شد. با توجه به اینکه دوران سرپرستی داوری در فدراسیون والیبال، بیشتر از 6 ماه شده بود و همچنین او در وزارت ورزش و جوانان هم مشغول است، انتظار می‌رفت وزارت ورزش برای این سرپرست دوشغله هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند، اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه زمان ثبت‌نام هم عقب افتاد.


موج‌سواری والیبال روی بی‌قانونی


البته پس از اینکه زمان ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون مشخص شد، در مورد جانشینی داوری در فدراسیون، هیچ تصمیمی گرفته نشد و شاید همین موضوع خودش نشان می‌داد، عزم وزارت برای برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال جدی نیست. داوری در ابتدای حضورش در فدراسیون به عنوان سرپرست اعلام کرده بود قرار نیست در انتخابات حضور پیدا کند اما پس از مدتی نظرش تغییر کرد و پس از برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون والیبال در روز 27 تیرماه در مشهد به صراحت اعلام کرد که در انتخابات ورود خواهد کرد. ثبت‌نام داوری در انتخابات فدراسیون والیبال، خلاف قانون بود چرا که پیش از این وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم اعلام کرده بودند برای برقراری عدالت، اگر سرپرست قصد حضور در انتخابات را داشته باشد باید از سمت خود کنار برود. مشابه این اتفاق در فدراسیون وزنه‌برداری و کشتی هم رقم خورد که در نهایت بنی‌تمیم و علی مرادی هر دو نامزد فدراسیون مربوطه خود بودند، اما از سمت خود به عنوان سرپرست کنار رفتند.


دوران بلاتکلیفی ادامه دارد


حالا در شرایطی که همه اهالی والیبال خوش‌بین بودند که انتخابات به‌زودی برگزار می‌شود، طبق دستور وزارت ورزش و جوانان، زمان ثبت‌نام به بعد از رقابت‌های جهانی نوجوان موکول شد، رقابت‌هایی که از 30 مرداد تا هشتم شهریور ادامه دارد و بعد از آن هم مشخص نیست پروسه ثبت‌نام و تأیید صلاحیت‌ نامزدهای این فدراسیون تا چه زمانی طول می‌کشد و همچنان دوران سرپرستی در این فدراسیون ادامه دارد. 


داورزنی در حوالی والیبال


پس از اینکه زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال مشخص شد، زمزمه بازگشت داورزنی به والیبال در محافل خبری پیچید. احضار داورزنی از سوی مراجع نظارتی به دلایل نامعلوم،  پروژه استعفای او از معاونت قهرمانی وزارت ورزش را رقم زد. داورزنی تا سال گذشته هر بار با این سؤال مواجه می‌شد که قصد بازگشت به فدراسیون والیبال را دارد یا خیر، با قاطعیت اعلام می‌کرد که به‌هیچ‌عنوان به والیبال برنمی‌گردد، هر کمکی که از دستش بربیاید برای والیبال انجام می‌دهد اما قصد ندارد به این فدراسیون برگردد. اما در چند روز گذشته موضع داورزنی تغییر کرد و او  اعلام کرد در حال بررسی شرایط است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.


همین اظهارنظر از سوی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، همه نگاه‌ها را به این سمت برد که مدیر باسابقه والیبال که دوران شکوفایی این رشته دانشگاهی در زمان او به اوج رسید، قصد بازگشت به والیبال دارد و شاید اصلاً به تعویق انداختن انتخابات هم به خاطر فراهم شدن شرایط حضور او در انتخابات بوده است. 


مهندسی والیبال؛ همه برای یک نفر به صف شدند


به هر روی زمان ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون والیبال، به دلایل نامعلوم به بعد از مسابقات جهانی نوجوانان موکول شد و شاید تعبیر مهندسی‌شدن انتخابات در مورد فدراسیون والیبال با این اتفاق کاملاً صدق کند. آن چیزی که مشخص است، در سال منتهی به المپیک و در ترافیک رقابت‌هایی که بلندقامتان با آن مواجه هستند فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود، اتفاقی که بدون شک دود آن به چشم بلندقامتان ایران می‌رود.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته