دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 09:27
امینی مطرح کرد:

تاکید بر درآمدهای غیر شهریه‌ای از طریق فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: بر اساس بودجه 98-99 دانشگاه، 10 درصد درآمد استان باید درآمد غیر شهریه‌ای باشد که باید از محل فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان تأمین شود.
کد خبر : 407526
8.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جهانشیر امینی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: در این جلسات، بودجه دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای سال مالی منطبق با سال تحصیلی، در سطح کلان و با دقت و حساسیت بررسی می‌شود و خوشبختانه دید عمیقی به بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای بودجه در این جلسات وجود دارد.


وی ادامه داد: با توجه به روند کاهش جمعیت دانشجویی کشور، واحدهای دانشگاهی باید بودجه را مدیریت و مدیران ستادی، استانی و واحدها باید واحدهای دانشگاهی را به گونه‌ای مدیریت کنند که ساختار آن دوام و قوام داشته باشد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی، گفت: ارتقای اعضای هیئت علمی به دانشیاری و استاد تمامی با توجه به توانمندی و دانش اساتید، می‌تواند به افزایش رشته‌های بین رشته‌ای، گسترش تحصیلات تکمیلی و در نهایت ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.


امینی با بیان اینکه هرچه وابستگی دانشگاه به شهریه کمتر شود ساختار دانشگاه قوی‌تر خواهد شد، افزود: بر اساس بودجه 98-99 دانشگاه آزاد اسلامی، 10 درصد درآمد استان باید درآمد غیر شهریه‌ای باشد، بر این اساس باید این درآمد را از محل فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان، پژوهش‌های برون سازمان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و... کسب کنیم و با کمک کارگروه‌های تخصصی تلاش کنیم که این 10 درصد را محقق کرده و هرسال نسبت به سال گذشته افزایش دهیم تا پایداری بودجه را افزایش داده و وابستگی آن به شهریه را کاهش دهیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزایش راندمان بهره‌وری اعضای هیئت علمی و کارکنان، فعالیت در حوزه پژوهش و فناوری، توجه به حوزه علوم انسانی برای پیوند دانشگاه و اجتماع را از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در بودجه 98 دانست.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته