دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران:

فرهنگ اثرگذار اسلامی ایرانی نباید مورد هجمه قرار بگیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: فرهنگ اسلامی ایرانی یکی از پیشرفته‌ترین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در جهان امروز است که باید مواظب باشیم این فرهنگ عمیق و اثرگذار مورد هجمه قرار نگیرد.
کد خبر : 407519
photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۸_۱۲-۵۲-۴۲.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، حسین اسماعیلی صبح امروز در جمع کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با بیان اینکه فرهنگ اسلامی و ایرانی یکی از پیشرفته‌ترین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در جهان امروز است در تبیین دستورالعمل آراستگی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آراستگی و پایبندی به شئون اخلاقی مطابق با سیره امامان معصوم علیهم‌السلام، قرآن کریم و قوانین کشور تنظیم شده است.


وی بیان کرد: پسوند اسلامی از مظاهر دانشگاه آزاد است؛ بنابراین اسلامی  و ارزشی‌بودن از جمله نمود‌هایی است که باید در آن محقق شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران انسان را دارای ظاهر و باطن دانست و اضافه کرد: ظاهر در رفتارها نمایان می‌شود و نمادی از باطن است و کسی که ظاهرش با رعایت آراستگی و اخلاق همراه باشد، باطن پاکی دارد.


اسماعیلی اظهار کرد: حجاب در اسلام موجب بالندگی و تشخُّص است و فرهنگ اسلامی و ایرانی یکی از متمدن‌ترین و پیشرفته‌ترین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در جهان امروز است که اصالت، ایمان به خدا و اخلاق سرلوحه آن قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: باید مواظب باشیم این فرهنگ عمیق و اثرگذار مورد هجمه قرار نگیرد و در دنیای رسانه‌های حقیقی و مجازی قدرتمند، جای هنجارهای اجتماعی که پوشش و اخلاق در رأس آن است، عوض نشود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با تأکید بر جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در میان سایر ادارات و نهادها بیان کرد: قداست علم و فرهنگ باعث شده تا انتظارات مردم از این نهاد افزایش یابد؛ بنابراین دانشگاهیان تلاش کنند تا این انتظار به‌حق مردم به طور کامل محقق شود.


اسماعیلی عفت و پاکدامنی را حجاب باطنی دانست و گفت: عفت، ریشه حجاب است و کسی که حجاب باطنی داشته باشد، میوه‌اش حجاب ظاهری می‌شود؛ بنابراین دستورالعمل آراستگی بر حدود یک چهارم فعالیت‌های فرهنگی متمرکز شده و شورای فرهنگی دانشگاه برای انجام آن جلسه‌های متعدد برگزار کرده تا به بهترین نحو ممکن تحقق پیدا کند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته