دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 19:34

پوتین: روسیه ناوگان دریایی خود را تقویت می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم روز نیروی دریایی این کشور گفت: روسیه ناوگان دریایی خود را تقویت می‌کند.
کد خبر : 407478
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود  به مناسبت روز نیروی دریایی این کشور اظهار کرد: روسیه با تقویت ناوگان دریایی خود نیروی مستقل و بین‌المللی را به کار خواهد گرفت.



رئیس‌جمهور روسیه در این مراسم بیان کرد: ناوگان دریایی فناوری‌ها و روش‌های نوین دانش‌بنیان برای ارتقاء توان رزمی خود به‌کار خواهد گرفت که تا کنون کشوری از آن بهره نگرفته است.


وی هم‌چنین ادامه داد: امسال ساختار ناوگان دریایی روسیه با ۱۵ کشتی و قایق نظامی تکمیل خواهد شد و ارتش ساحلی به‌همراه زیرساخت‌های پایگاه‌های نظامی دریایی روسیه به‌روز خواهند شد.



به گزارش آنا، رئیس‌جمهور روسیه در حالی ۳۲۳ سالگی تشکیل ناوگان دریایی این کشور را جشن گرفت که حضور نیروهای غربی در منطقه خلیج‌فارس به عنوان تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود و پوتین با اعلام تقویت ناوگان دریایی این کشور از رویکرد تقابل با سیاست‌های تهاجمی آمریکا و متحدانش در منطقه خبر داد.


هم‌چنین کارشناسان معتقدند اظهارات پوتین در اصل اعلام تغییر دکترین نظامی نیروی دریایی این کشور است که موجب خواهد شد نیروهای دریایی این کشور در قطب شمال و اقیانوس اطلس  در مقابل فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور تقویت شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته