دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 07:30
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز:

بودجه‌بندی باعث برنامه‌محوری در دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود/ تغییر سال مالی لازم بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: بودجه‌بندی باعث برنامه‌محوری و شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها در حوزه مالی واحدهای دانشگاهی می‌شود.
کد خبر : 407467
636620697523431257.jpg

مجید محمد‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری آنا در بندرگز درباره سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی و انضباط مالی که واحدهای دانشگاهی باید در پیش بگیرند، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب سیستم مدیریت جدید دانشگاه، بحث بودجه‌ریزی و تغییر سال مالی دانشگاه است که این امر منجر به نظم و انضباط مالی بیشتر در دانشگاه می‌شود.


وی با بیان اینکه تغییر سال مالی مزیت‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی دارد، گفت: این اقدام بسیار مناسب و لازم بود؛ چراکه سال تحصیلی دانشگاه و افزایش شهریه و درآمدها باید منطبق با سال مالی باشد که متأسفانه قبلاً این‌گونه نبود و مشکلات  بسیاری را به دنبال داشت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز بیان کرد: با تغییرات جدید این موضوع اصلاح‌شده و باعث کمک کردن به واحدهای دانشگاهی در مباحث مالی و مدیریتی شده و از اتلاف بی‌رویه منابع جلوگیری و سبب هزینه‌کرد درست و صحیح می‌شود.


محمد‌نژاد با یادآوری بودجه‌بندی در سیستم مالی دانشگاه آزاد اسلامی به آنا گفت: بودجه‌بندی باعث برنامه‌محوری و شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها در حوزه مالی می‌شود و مدیران به‌راحتی می‌توانند در قالب درآمدهای حاصل‌شده هزینه‌ها را پیش‌بینی و مدیریت کنند.


وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها و نیز کاهش دانشجو و به‌تبع آن کاهش درآمد، بحث نظم و انضباط مالی و کاهش هزینه‌های غیرضروری امری اجتناب‌ناپذیر بوده که این موضوع به‌درستی توسط سازمان مرکزی دانشگاه شناسایی و به واحدهای تابعه ابلاغ و مدیریت‌شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: با توجه به بودجه‌بندی صورت گرفته  در حوزه‌های مختلف، مدیران واحدهای دانشگاهی می‌توانند با تخصیص اعتبارات لازم برنامه‌ریزی درست و منطقی برای اجرای امور دانشگاهی داشته باشند.


محمد‌نژاد با بیان اینکه حساب‌های مالی در سازمان و خزانه تجمیع می‌شود، تصریح کرد: این حق مدیریتی سازمان است که بر عملکرد و صورت‌های مالی واحدهای تابعه خویش نظارت داشته باشند و با این عمل مشکلات بسیاری از واحدهای دانشگاهی که با رویکرد گذشته دچار مشکل بودند، برطرف می‌شود.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته