دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 16:57
معاون دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد:

وجود بیش از 12 هزار عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی یزد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در بخش نشریات و پایان‌نامه کتابخانه مرکزی این دانشگاه تعداد 45 عنوان پایان‌نامه دکتری و 12 هزار و 433 عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد وجود دارد.
کد خبر : 407442
IMG_0058.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، نوید نصیری‌زاده درباره نحوه عملکرد کتابخانه مرکزی علامه محمدتقی جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: این کتابخانه سال 1362 و جزء نخستین ساختمان‌های احداثی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ساخته شد که اکنون بیش از سه دهه از فعالیت خود را در عرصه خدمات دانشگاهی سپری می‌کند.


وی افزود: کتابخانه علامه محمدتقی جعفری دانشگاه آزاد اسلامی یزد اکنون تحت وب است و دانشجو می‌تواند از منزل لیست کتاب‌ها را مشاهده و کتاب به امانت گرفته‌شده را تمدید و نیز موعد تحویل کتاب امانتی خود را مشاهده کند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در بخش فنی کتابخانه، کتب خریداری‌شده کتابخانه بارکدگذاری می‌شوند و ردیف قرارگیری آنها مشخص می‌شود و مهر کتابخانه دانشگاه روی کتاب‌ها ثبت و به محل امانت و تحویل کتاب داده می‌شود.


نصیری‌زاده تصریح کرد: بخش نشریات و پایان‌نامه کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی یزد پذیرای دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های دکتری و کارشناسی ارشد بوده و نشریات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور که حاوی مقالات دانشگاه‌ها هستند در این کتابخانه نیز قابل رؤیت است.


وی مطرح کرد: در واقع در این بخش تعداد 45 عدد پایان‌نامه دکتری و 12 هزار و  433 عدد پایان‌نامه کارشناسی ارشد وجود دارد که این پایان‌نامه‌ها برای استفاده دانشجویان در محیط کتابخانه قابل استفاده و مطالعه است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در مورد لوح‌های فشرده کتاب‌های لاتین کتابخانه مرکزی دانشگاه گفت: در واقع این حلقه‌های آموزشی به‌صورت فایل PDF مطالب کتب لاتین را در خود گنجانده‌اند و اکنون موجود در کتابخانه هستند.


نصیری‌زاده اظهار کرد:‌ کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی یزد شامل یک سالن اصلی بخش مرجع که قبل از ورود به بخش قفسه‌هاست بخش جستجوی کتاب و بخش ثبت و امانت و بخش مخزن کتابخانه که برای ثبت کتاب‌های جدید در نظر گرفته شده که در دو فضای مجزا و شامل سالن مطالعه خواهران و برادران است.


وی عنوان کرد: خرید کتب جدید معمولاً در ایام سال و از بودجه پژوهشی دانشگاه صورت می‌گیرد به این شکل که لیست کتاب‌های مورد نیاز هر گروه توسط استادان و مدیران گروه به حوزه پژوهش تحویل داده شده و خرید به‌صورت گروهی انجام می‌شود؛ اما در صورتی که درخواست فوری کتاب بدهند خریداری می‌شود.


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با بیان این نکته مهم که این کتابخانه برای افزایش کتاب‌ها و قفسه‌ها با مشکل کمبود فضا مواجه بوده و حل این مشکل در برنامه‌های آتی این حوزه قرار گرفته، افزود: با توجه به تنوع رشته‌ها در مقاطع مختلف، خرید کتاب‌های متنوع و اشتراک پایگاه‌ها در دست اقدام است.


نصیری‌زاده گفت: امیدواریم که دانشجویان هرچه بیشتر از منابع کتابخانه مرکزی دانشگاه برای ارتقای سطح علمی خود استفاده کنند و از کتاب‌های لاتین موجود در کتابخانه نیز بهره ببرند چون میزان استفاده از این کتاب‌ها بسیار اندک است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته