دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 11:36
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با آنا:

جان باختگان تهرانی منا در قطعه شهدای بهشت زهرا دفن می‌شوند/ پیکر دیگر قربانیان به رایگان و با احترام کامل به شهرستان‌هایشان فرستاده می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از دفن جان باختگان منا در بهشت زهرا (س) خبر داد و گفت: شهرداری تهران پیکر این عزیزان را با کمال احترام، در کنار هم و با همراهی خانواده‌هایشان دفن خواهد کرد.
کد خبر : 40744

مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با ابراز تاسف از کشته شدن 144 نفر از هموطنانمان در حادثه منا و عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، گفت: شهرداری تهران در این باره دو وظیفه بر عهده گرفته که یکی از آنها اختصاص فضایی ویژه برای خاکسپاری پیکر این عزیزان است.


وی افزود: بر همین اساس اعلام می‌کنیم که پیکر جانباختگان تهرانی منا در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) و با کمال احترام و در کنار هم دفن خواهد شد.


معاون شهردار تهران اضافه کرد: همچنین وظیفه دیگر ما این است که پیکر دیگر قربانیان حادثه منا را از طریق هواپیما یا خودرو با تمام احترام و به صورت کاملا رایگان به شهرستان‌های‌ آنها اعزام کنیم.


وی در ادامه با بیان اینکه احتمال دارد از فردا (دوشنبه 94/7/6)، اولین اجساد این شهدا به کشور فرستاده شود، یادآور شد: البته این در حد احتمال است و گفته شده ممکن است که پیکر این عزیزان با چند پرواز به کشور ارسال شود.


به گزارش آنا، حادثه برخورد زائران در منا باعث شد تا 144 نفر از ایرانیان جان خود را از دست بدهند و 344 نفر مفقود و 93 نفر نیز زخمی و مجروح شوند. حادثه‌ای که در ادوار گذشته نیز رخ داده و این بار اعتراض‌هایی جهانی را علیه سوء مدیریت آل سعود در مدیریت حرمین شریفین بر انگیخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته