دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 12:00
در گفت‌وگو با آنا

احد پازاج: اگر اشتباهات فردی کشتی‌گیران نبود الان روی سکو بودیم/ کمک نه، اما به بنا مشاوره می‌دهم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی لاس وگاس گفت: محمد بنا یکی از مفاخر کشتی ایران است و از حضور ایشان در تیم ملی استقبال می کنم.
کد خبر : 40741

امیرحسین فلاح، گروه ورزشی- تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقان جهانی لاس وگاس موفق به کسب مقام چهارم دنیا شد، نتیجه ای که از نظر اکثر کارشناسان و مردم چندان مناسب نبود. مسوولان فدراسیون کشتی هم بابت این نتیجه به فکر تغییر در کادر فنی تیم کشتی فرنگی افتاده و در پی آماده سازی مقدمات بازگشت محمد بنا به تیم ملی هستند. در این مورد و در خصوص عملکرد کشتی گیران در مسابقات لاس وگاس گفت وگویی داشتیم با احد پازاج سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی که در ذیل شرح این گفت‌وگو را می خوانید:


* خروجی جلسه شورای فنی فدراسیون کشتی همان چیزی بود که پیش بینی می‌شد؛ قطع همکاری با سرمربی تیم ملی فرنگی.


- اعضای شورای فنی به این نتیجه رسیده‌اند که سرمربی تیم ملی فرنگی را تغییر دهند. این حق قانونی آنان است و من هم تابع تصمیمات فدراسیون هستم.


* شورای فنی فدراسیون به دلیل نتایج دور از انتظار فرنگی کاران در مسابقات جهانی تصمیم به قطع همکاری با شما گرفته است. به عنوان مرد اول تیم فرنگی در لاس ‌وگاس از عملکرد خودتان در این مسابقات راضی بودید؟


- مسابقات جهانی لاس وگاس قبل از رقابت های المپیک انجام شد و به همین دلیل تمام تیم ها با نفرات کامل و آمادگی بالایی در این رقابت ها حاضر شدند. متاسفانه بعد از مسابقات جوی بوجود آمد که تیم کشتی فرنگی در لاس وگاس نتایج خوبی کسب نکرد ولی واقعیت چیز دیگری است.


* یعنی شما نتیجه تیم را در این مسابقات مثبت می دانید؟


- از عملکرد تیم راضی نیستم ولی اگر اشتباهات فردی کشتی گیران نبود ما هم روی سکو بودیم. موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که طی 15 سال گذشته تیم ملی کشتی فرنگی چند بار روی سکوی دنیا رفته است؟ ما در مدت این چند سال سه بار روی سکوی دنیا قرار گرفتیم. تیم ایران مانند روسیه نیست که هر سال مقام اول تا سوم دنیا را کسب کند. سوال اینجاست که اگر کشتی گیران ما اشتباه نمی کردند و ما روی سکو قرار می گرفتیم آیا باز هم صحبت‌ها در مورد تیم کشتی فرنگی بدین صورت بود؟


* چرا کشتی گیرانی در این سطح با این تجربه دچار اشتباهات فردی شدند؟


- در مسابقه چنین مواردی هم پیش می آید و بعضی مواقع کشتی گیر اشتباه می کند و در بعضی مواقع اشتباه داوری نتیجه یک مسابقه را تغییر می‌دهد.


* اما حمید سوریان، عبدولی و اخلاقی تجربه حضور در مسابقات المپیک را داشتند. اتفاقا در این مسابقات این کشتی گیران کم تجربه‌تر بودند اما اشتباهاتی انجام ندادند که منجر به از دست رفتن مدال شود.


خادم به عنوان رئیس فدراسیون باید نظرش را در مورد عملکرد کشتی فرنگی اعلام می کرد و من از صحبت های ایشان ناراحت نشدم ولی سوالم اینجاست که اگر اشتباه فردی و داوری نبود و تیم ملی در مسابقات بر روی سکو قرار می گرفت باز هم صحبت ها بر این منوال بود

-کشتی گیران ما که در المپیک حاضر بودند نسبت به مسابقات امسال چند وزن بالاتر رفتند. برای مثال حمید سوریان در المپیک یک جوان 26 ساله بود که در وزن 55 کیلوگرم کشتی می گرفت ولی امسال در وزن 59 کیلوگرم کشتی گرفت و 30 ساله شده است. سعید عبدولی دو وزن بالاتر رفت. این اضافه وزن ها مشکل در کار کشتی گیر ایجاد می کند و باید کشتی گیر چند سال در این وزن بماند تا بتواند در وزن جدیدش کشتی های خوبی بگیرد.


* فدراسیون در مورد هدایت تیم ملی کشتی فرنگی مذاکراتی را با محمد بنا انجام داده و بنا هم برنامه های خودش را به فدراسیون داده است؛ نظر شما چیست؟


- محمد بنا یکی از مفاخر کشتی ایران است؛ نه تنها محمد بنا بلکه حتی اگر افراد دیگری هم بخواهند سرمربی تیم ملی شوند بنده استقبال می کنم و امیدوارم با حضور بنا در تیم ملی، کشتی فرنگی بتواند مسیر پیشرفت خودش را ادامه دهد و در المپیک نتایج خوبی کسب کند.


* اگر پیشنهادی از طرف بنا به شما بشود با وی همکاری می کنید؟


- به عنوان کسی که در تیم ملی کار کردم حاضرم در پست های دیگر فدراسون تجربیات خودم را در اختیار کادر فنی تیم ملی بگذارم و نه تنها محمد بنا بلکه هر مربی دیگری که بر روی کرسی سرمربیگری تیم ملی تکیه بزند، بنده حاضرم مشاوره خوبی به این مربیان دهم، اما درکار اجرایی دخالت نمی کنم.


* گویا قرارداد شما با فدراسیون کشتی تمام شده است.


-قرارداد من یکساله بود و تا پایان جام جهانی لاس وگاس اعتبار داشت.


* امروز احد پازاچ را با چه عنوانی خطاب کنیم.


- با توجه به اتمام قراردادم دیگر سرمربی تیم نیستم.


* رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در صحبت هایی بعد از مسابقات لاس وگاس از عملکرد کادر فنی کشتی فرنگی اعلام نارضایتی کزد؛ چه صحبتی در این مورد دارید؟


-بعضی از افراد نه از روی مسائل کارشناسی بلکه از روی خصومت شخصی به نتایج تیم ملی نگاه می کنند و صحبت هایشان هم بر مبنای برخورد شخصی است. در هر حال آقای خادم به عنوان رئیس فدراسیون باید نظرش را در مورد عملکرد کشتی فرنگی اعلام می کرد و بنده از صحبت های ایشان ناراحت نشدم ولی سوالم اینجاست که اگر اشتباه فردی و داوری نبود و تیم ملی در مسابقات بر روی سکو قرار می گرفت باز هم صحبت ها بر این منوال بود؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته