دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 12:39
بیگی در گفتگو با آنا:

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی قول پیگیری پرونده دانشجوی تبریزی را داد/ سمبلی جلب نشده است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: طی صحبت‌هایی که با رئیس دادگستری آذربایجان شرقی داشتم قول پیگیری پرونده دانشجوی مطالبه‌گر تبریزی را داد.
کد خبر : 407380

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، گفت: صحبت‌هایی با رئیس دادگستری آذربایجان شرقی داشتم آخرین روند پرونده مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز را پیگیری کردم، مسئولان قضائی اعلام کردند که حکم جلبی برای سنبلی صادر نشده است.


وی افزود: تنها براساس شکایتی که اداره حقوقی ماشین‌سازی تبریز علیه مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز داشت؛ وی برای ارائه توضیحات از طریق تلفنی و شفاهی توسط نیروی انتظامی احضار شده بود، باید توجه داشت که باید براساس دستور قضایی این احضار صورت می‌گرفت و احضار تلفنی و شفاهی جایگاهی در آیین دادرسی کشور ندارد.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس دادگستری آذربایجان شرقی خود را ملزم دانست که پیگیر این پرونده باشد.


گفتنی است روز گذشته از سوی علی سنبلی و تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تبریز اعلام شد که وی به دلیل شکایت نماینده اداره حقوقی ماشین‌سازی تبریز بدون تفهیم اتهام احضار و حکم جلب آن صادر شده است.


لازم به ذکر است بیگی با حضور در تجمع دانشجویان مقابل نهاد ریاست جمهوری که علیه روند غلط خصوصی‌سازی صورت گرفته بود از عملکرد دانشجویان حمایت کرد.


بیگی چند گذشته درباره تجمع دانشجویان تبریز به خبرنگار آنا گفته بود: دانشجویان متعهد بودن خودشان و دارا بودن مسئولیت را به شایسته‌ترین شکل ممکن ایفا کردند؛ با دست خالی در تجمع‌های مختلف در نشست‌های مختلف در خصوص تخلفاتی که در سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفته و سبب به تارج رفتن مال ملت ایران شده، حضور پیدا کردند.


وی افزود: نقطه بارز این موفقیت توجهی بود که مقام معظم رهبری داشتند؛ رهبری حرکت دانشجویان را به عنوان یک نقطه قابل توجه و اعتنا که توانست حرکت بزرگی را سبب شود و جلوی بسیاری از تخلفاتی سازمان خصوصی‌سازی را بگیرد، یاد کردند این اقدامات دانشجویان تخلفاتی را که آشکار کردن و رهبری نیز آن ررا نشانه‌ای تلقی کردند که مسئولیت پذیری دانشجویان می‌تواند سبب حرکت‌های بزرگ شود. از جمله این حرکت‌ها همین حرکت علیه تخلفات سازمان خصوصی‌سازی هست که صورت گرفته و مورد توجه رهبری قرار گرفته است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع مورد تایید و تصدیق رهبری قرار گرفته، رهبری، حرکت دانشجویی در خصوص خصوصی‌سازی را به عنوان یک نشانه بارز قدرت نمایی و داشتن توانایی دانشجویانی که به ظاهر دستشان خالی بوده و ابزار دیگری نداشتند ولی این‌ها توانستند حرکت به این بزرگی را سازمان بدهند.


انتهای پیام/4115/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته