دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1398 - 00:20
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

عقوبت شدید در انتظار استادان خاطی و دارای رفتار غیراخلاقی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش گفت: اگر در میان استادان، افرادی باشند که برخلاف عرف، شرع و قانون رفتار غیراخلاقی دارند، باید عقوبت شدیدی برای این افراد و استادان خاطی در نظر گرفت.
کد خبر : 407343

حسن اخگری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره رعایت مسائل اخلاقی در دانشگاه توسط استادان گفت: در برخورد با استادان خاطی باید جدی بود و در عین حال شأن، مقام، منزلت و جایگاه استادی حفظ شود.


وی افزود: اگر خدای ناکرده در میان استادان، نفوذی‌ای داشته باشیم که برخلاف عرف، شرع و قانون رفتار می‌کند، باید عقوبت شدیدی برای این افراد و استادان خاطی در نظر گرفت. به‌دلیل اینکه از این افراد به‌دلیل تعلق به طبقه اجتماعی که در آن قرار دارند، انجام یک سری رفتارها انتظار نمی‌رود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تالش اظهار کرد: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کمیته‌های انتظامی داریم که برای کم‌کاری، رفتار خلاف نظام آموزشی و مسائل اخلاقی اجتماعی فرد خاطی در درجات مختلف تنبیه پیش‌بینی‌شده و ضمن ارزیابی با دقت خطا و رفتار اشتباه با افراد با رعایت موازین شرعی و اخلاقی برخورد می‌شود.


اخگری با بیان تفاوت‌های دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های مرسوم در جهان امروز گفت: ما دانشگاهی با عنوان اسلامی داریم که با دانشگاه‌هایی که در دنیا تعریف‌شده تفاوت فاحشی دارد، دانشگاه‌های مرسوم که در جهان تعریف‌شده بیشتر بر روی مسائل علمی در حال کار هستند.


وی اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اینکه در زمینه علمی کار می‌شود، درباره اندیشه و فکر انسان‌ها نیز برنامه دارد، وقتی پسوند اسلامی به دانشگاه می‌افزاییم در مأموریت و رسالت تفاوت ایجاد می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش یادآور شد: دانشگاه اندیشه‌ورز را باید سرلوحه کار خود قرار بدهیم نه دانشگاه نسل سوم؛ چراکه دانشگاه نسل سوم نخبه‌پرور است؛ اما دانشگاه اندیشه‌ورز علاوه بر اینکه به موضوع نخبه‌پروری توجه می‌کند به مسائل اخلاقی نیز توجه دارد. به عبارتی باید دقت داشته باشیم  ابعاد وجودی یک استاد مسلمان از هر نخبه‌ای در دانشگاه بالاتر و والاتر است.


اخگری با بیان اینکه در انتخاب استادان باید بازنگری شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید این موضوع را مدنظر قرار دهد و در جامعه استادان خود بازنگری کند، استادانی که دارای اندیشه ناب اسلامی هستند و درعین‌حال مدارج علمی خود را تکمیل کرده‌اند، باید در دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشند، آن موقع است که خروجی دانشگاه دانشجویی در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.


وی با بیان اینکه اکنون با اندیشه‌های آرمانی فاصله‌ داریم، اظهار کرد: باید درون خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و در گزینش استادان بازنگری شود، صرف اینکه مدارج علمی مدنظر قرار گیرد به این هدف تعیین‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم رسید.


انتهای پیام/4117/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته