دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 10:57
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

نحوه اطلاع‌رسانی در خصوص فرآیند انتخابات شورایاری‌ها مطلوب نبود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: روند ارائه اطلاعات و نحوه اطلاع‌رسانی نتایج انتخابات شورایاری‌ها آن طور که در آیین‌نامه مطرح شده بود انجام نشده است و مطلوب نبود.
کد خبر : 407332
354858_293.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، الهام فخاری در تذکری نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی در خصوص فرآیند انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: روند ارائه اطلاعات و نحوه اطلاع‌رسانی نتایج انتخابات شورایاری‌ها آن طور که در آیین‌نامه مطرح شده بود انجام نشده است و مطلوب نبود زیرا طبق آیین‌نامه انتخابات و مصوب شورای اسلامی شهر تهران، هیئت اجرایی موظف بود نتایج به دست آمده را جهت تأیید و اعلام عمومی به هیئت مرکزی نظارت ارائه کند.


وی تصریح کرد: هیئت اجرای وظیفه در اطلاع‌رسانی ندارد و تنها موظف است که فرآیند اجرایی پیش از انتخابات و پس از آن پایش اطلاعات را در همه سطوح برای هیئت مرکزی نظارت فراهم سازد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به ضرورت رعایت شأن نظارتی و مفاد آیین‌نامه گفت: با وجود فراهم شدن زیرساخت‌های پایش توسط دست‌اندرکاران شورای اسلامی شهر تهران، متأسفانه عملکرد هیئت اجرایی در وظیفه تسهیل‌گری کاستی‌هایی داشته و در برخی محورها، اطلاعات در زمان مورد نظر در اختیار گذاشته نشده است.


محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر فخاری گفت: آنچه در حال حاضر در سامانه وجود دارد نتایج اولیه است و ستاد شورایاری‌ها به‌عنوان ناظر باید به شکایت‌ها رسیدگی کنند.


وی افزود: لیست فعلی اولیه است و لیست نهایی از طرف ستاد نظارت پس از رسیدگی به شکایات رسماً اعلام می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته