دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 10:46
در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تشریح جزئیات اطلاعات نامزدها و شرکت‌کنندگان در انتخابات شورایاری‌ها

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران در جلسه شورای شهر به تشریح جزئیات اطلاعات نامزدها و شرکت‌کنندگان در انتخابات شورایاری‌ها پرداخت.
کد خبر : 407321
1396071909453341712195734.jpg

 


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران به بیان گزارشی انتخابات شورایاری‌ها پرداخت و اظهار کرد: انتخابات شورایاری‌ها باعث افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی است که این مهم شرایط را برای تصمیم‌گیری بهتر برای حل مسائل شهری و ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق پیگیری مطالبات مردم فراهم می‌آورد.


وی با بیان این‌که شورایاری‌ها نخستین پله مشارکت شهروندان در اداره شهر برای رسیدن به زندگی مناسب در محلات است، گفت: تشکیل شورایاری‌ها فرصتی بی‌نظیر برای بهره‌مندی مدیریت شهری از توان، ظرفیت و دیدگاه‌های شهروندان برای اداره بهتر شهر است.


نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران در ادامه به گزارش برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه چهارم مرداد پرداخت و افزود: ستاد هماهنگی شورایاری‌ها تلاش کرد تا زمینه حضور پررنگ افراد مؤثر، متعهد و متخصص از تمامی اقشار اجتماعی را در شورایاری‌ها فراهم کنیم و این موضوع باعث شد تا ۱۲ هزار نفر در این انتخابات نامزد شده که ۲۵ درصد آن را زنان و بیش از ۵۰ درصد آنها را جوانان تشکیل دادند.


حسینی میلانی در خصوص میزان مشارکت زنان در انتخابات شورایاری‌ها گفت: از حدود ۵۱۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که ۳۹ درصد آن را زنان و ۱۶,۳ درصد منتخبین آن را نیز زنان تشکیل می‌دادند که این موضوع بیانگر افزایش ۲۰۰ نفری حضور زنان نسبت به انتخابات دوره گذشته بود.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: میانگین سنی منتخبین ۴۳ سال است و جوان‌ترین عضو شورایاری در دوره پنجم ۲۲ و مسن‌ترین شورایار ۷۴ سال دارد.


نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها بیشترین میزان رأی یک داوطلب را یک ۱۷۷۱ در محله نعمت آباد منطقه ۱۹ اعلام کرد و گفت: در این دوره ۷۲ نفر از داوطلبان ۲۲ سال سن داشته که ۱۵ نفر از آنها به عنوان عضو اصلی و ۶ نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شده‌اند و ۲ نفر از این جوانان حائز رتبه‌ اول محله‌های خود شدند.


وی حضور مردم را نشان از بلوغ فکری آنها دانست و گفت: مردم با حضور خود در انتخابات شورایاری‌ها نشان دادند که به اصلاح و مدیریت کشور باور دارند و این موضوع را علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها نشان دادند.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب