دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 00:10
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

مماشات با اعمال غیراخلاقی استادان جایز نیست/ جوانگرایی نیاز امروز دانشگاه‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر استادی در دانشگاه اصرار به تکرار اعمال ناپسند و غیراخلاقی خود داشت و از نظر فکری اباحه‌گری و بی‌بند و باری را مجاز دانست، مماشات با چنین فردی جایز نیست.
کد خبر : 407303

مسعود جعفری‌نژاد رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به جایگاه استادان دانشگاه و مشکلات اخلاقی برخی از آنان اظهار کرد: ابتدا، اولویت در مقابله با موارد اخلاقی استادان در دانشگاه‌ها، اتخاذ رویکردهای ارشادی است.


وی افزود: پس از محرزشدن موارد اخلاقی یک استاد و اطمینان از کم و کیف موارد تخلف بر مبنای شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر و با حفظ شأن و منزلت مقام معلم سعی خواهد می‌شود تا اصلاح رفتار تا بیشترین حد امکان صورت پذیرد.


رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: اگر استادی اصرار به تکرار اعمال ناپسند اخلاقی خود داشت و از نظر فکری اباحه‌گری و بی‌بند و باری را مجاز دانست و از آنجایی که استاد وظیفه تربیت را در کنار تعلیم بر عهده داشته و ممکن است بسیاری از دانشجویان وی را الگوی رفتاری خود قرار دهند، مماشات با چنین فردی جایز نیست و باید طبق مقررات موجود  محدودیت‌های پیش‌بینی شده در این موارد برای او در نظر گرفته شود.


جعفری‌نژاد در ادامه با تأکید بر به‌کارگیری جوانان نخبه حزب‌اللهی که مهارت و تخصص را در کنار بصیرت و تعهد داشته باشند، عنوان کرد: به‌کارگیری این جوانان نه تنها نیاز مبرم امروزه دانشگاه‌ها بوده بلکه نیاز سطوح مختلف مدیریتی کشور است تا شاهد تحولی بنیادین در اداره بخش‌های مختلف و حرکت به سوی اصلاح امور باشیم.


وی یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کردند که یک دولت جوان حزب‌اللهی در آینده بر سر کار بیاید در دانشگاه‌ها نیز این امر به‌ویژه در زمینه علوم انسانی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا‌که برای پیشبرد طرح تحول در علوم انسانی، آموزش عالی کشور نیازمند بینش انقلابی و رویکرد بومی به علوم انسانی است که احتمال حدوث آن بین استادان جوان حزب‌اللهی به مراتب بیشتر خواهد بود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته