دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 14:37
از سوی انتشارات شهید کاظمی؛

روایت بزرگترین پل تاکتیکی تاریخ جنگ‌های دنیا به دست ایرانی‌ها در «شکار کرکس‌ها»

«شکار کرکس‌ها» داستان حماسه‌سازانی است که بزرگترین پل تاکتیکی تاریخ جنگ‌های دنیا را در زمان دفاع مقدس ساختند.
کد خبر : 407191
29f9d9ee-ffd2-4f25-b69d-4f16e41e436e.png

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «شکار کرکس‌ها» اثر سردار محمد ستاری وفایی، مؤسس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است، ثابت می‌کند تاریخ دفاع مقدس مملو از این سازندگی‌هاست


ماجراهای این کتاب از جبهه‌های غرب کشور آغاز می‌شود و پایان آن به عملیات خیبر می‌رسد و در کنار آن چند روایت از حوادث قبل از پیروزی انقلاب و جریان درگیری با گروهک دموکرات در منطقه غرب کشور هم آمده است.


پس از «شبیخون به خفاش»، کتاب «شکار کرکس‌ها» دومین اثر منتشر شده از سردار محمد ستاری وفایی است که گوشه‌ای جدید از رشادت‌های دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.


در بستر اصلی داستان چند داستان فرعی دیگر که هر کدام به لحاظ محتوایی قرابتی با داستان اصلی دارند ولی در عین حال کاملاً مجزا از داستان اصلی هستند گنجانده شده است. شاه بیت این کتاب را باید در انتهای آن که به روایت ساخت پل خیبر می‌پردازد جستجو کرد.


پل خیبر سازه‌ای مهندسی به طول 14 کیلومتر بود که زیر آتش دشمن ساخته شد و همه دنیا را مبهوت کرد تا جایی که صدای آمریکا وقتی 13 کیلومتر از پل نصب شده بود گفت: «بزرگترین پل تاکتیکی تاریخ جنگ‌های دنیا به دست ایرانی‌ها بر روی هورالهویزه در حال نصب و اتمام است» و در رسانه‌های بیگانه نوشتند: «ایرانیانی که در زمان خشایارشاه اولین پل شناور جهان را بر روی تنگه داردانل احداث کرده بودند، این حماسه را با بزرگترین پل تاکتیکی بر روی هورالهویزه تکرار کردند» حالا حتماً خواندن این روایت در قالب رمان جذاب و دلنشین خواهد بود.


«شکار کرکس‌ها» داستان حماسه‌سازانی است که کمتر اسمی از آن‌ها به میان آمده است.


این کتاب، در قالب داستانی در 448 صفحه و به قلم محمد ستاری وفایی، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته