دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر:

گرمازدگی بیشترین عامل مراجعه زائران ایرانی به بیمارستان‌های مکه و مدینه است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: گرمازدگی بیشترین عامل مراجعه زائران ایرانی به بیمارستان‌های مکه و مدینه است.
کد خبر : 407171
dfb19d83-4213-418e-b740-d86a4aa415fa.jpg

محمدتقی حلی‌ساز در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص بیشترین علت مراجعه زائران ایرانی به مراکز درمانی در مکه و مدینه گفت: یکی از موضوعاتی که این روزها بیشتر زائران خانه خدا را دچار بیماری کرده و روانه مراکز درمانی می‌کند، گرمازدگی و دردهای عضلانی است.


وی افزود: این روزها هوای عربستان بسیار گرم است و برای بیماران و افراد مسن تحمل این گرما به‌ویژه در ظهر چندان قابل‌تحمل نیست. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند تا زائران برای رفتن به زیارت زمان عصر، شب و قبل از طلوع آفتاب را انتخاب کنند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: از 17 شهریورماه امسال پزشکان و پرستاران مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به‌منظور پاسخگویی هرچه‌بهتر و سریع‌تر به زائران حج تمتع 98 در درمانگاه‌ها و بیمارستان مدینه و مکه مستقر شدند.


حلی‌ساز با بیان اینکه کارشناسان بهداشت مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون بیش از هزار مورد نظارت و بازدید از هتل‌ها محل اسکان حجاج ایرانی داشته‌اند، اظهار کرد: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به زائرانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی و کلیوی دارند تأکید کرد: زائران عزیز به‌صورت مداوم زیر نظر پزشکان مجموعه پایش می‌شوند تقاضا داریم خود زائران هم ارتباط تنگاتنگی با پزشکان داشته باشند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: گرمازدگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته