دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1398 - 14:37
امیر بختیاری در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

جزئیات علت تشکیل قرارگاه یکپارچه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) توسط رهبر انقلاب

استاد دانشگاه دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص) با هدف یکپارچه‌سازی سامانه‌های پدافندی تأسیس شد.
کد خبر : 407159
_L3H3837.jpg

امیر مسعود بختیاری در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ درباره تأثیر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص) به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی بر افزایش توان بازدارندگی کشورمان، اظهار کرد: کشورمان از چندین پدافند هوایی تشکیل شده که پدافند هوایی ارتش، پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع هوایی از تأسیسات نظامی و یگان‌های موجود در جبهه و پدافند هوایی جهت حفاظت از تأسیسات حیاتی از جمله آن محسوب می‌شوند.


وی ادامه داد: با ادغام و تلفیق این چهار نیروی پدافندی، پدافند یکپارچه هوایی تشکیل می‌شود که فرماندهی آن با فرمانده کل ارتش است.


استاد دانشگاه دافوس ارتش خاطرنشان کرد: وقتی سربازان ما در حال دفاع از یگان توپخانه‌ای مستقر در جبهه‌ها هستند، ممکن است دشمن، پالایشگاه تهران را بمباران کند که در اینجا باید در لحظه از هر دو آنها حفاظت شود؛ بنابراین در این موقع نیازمند یک هماهنگی‌ میان تمامی اجزای یگان‌های پدافند هوایی که از نیروهای مختلف اعم از ارتش و سپاه تشکیل شده‌اند، هستیم؛ لذا در اینجا پدافند یکپارچه هوایی معنا پیدا می‌کند.



تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص) تحت فرماندهی سرلشکر موسوی و تشکیل نیروی چهارم با عنوان نیروی پدافند هوایی در درون ارتش فقط با هدف هماهنگی بیشتر میان یگان‌های پدافند هوایی در ارتش و سپاه است نه برای زبدگی بیشتر؛ زیرا زبدگی یگان‌ها نیازمند تجهیزات است.



بختیاری با بیان اینکه در پدافند یکپارچه هوایی، رادارها با یکدیگر هماهنگ هستند و به یکدیگر اطلاع می‌دهند،‌ تصریح کرد:‌ تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص) تحت فرماندهی سرلشکر موسوی و تشکیل نیروی چهارم با عنوان نیروی پدافند هوایی در درون ارتش فقط با هدف هماهنگی بیشتر میان یگان‌های پدافند هوایی در ارتش و سپاه است نه برای زبدگی بیشتر؛ زیرا زبدگی یگان‌ها نیازمند تجهیزات است.


وی با اشاره به اینکه فرمانده کل ارتش به‌طور سازمانی فرمانده پدافند یکپارچه هوایی کشور است، گفت: برای مثال فرض کنید یک پهپاد آمریکایی وارد حریم هوایی کشورمان شده و در آن لحظه سامانه‌ راداری ارتش آن را شناسایی می‌کند و همزمان با شناسایی این پهپاد، به پدافند هوایی سپاه دستور شلیک موشک به این پهپاد صادر می‌شود؛ بنابراین مسئولیت هماهنگی‌های لازم در شناسایی و انهدام با قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص)‌ است.


استاد دانشگاه دافوس ارتش در پایان عنوان کرد: باید این هماهنگی میان پدافندهای هوایی کشور وجود داشته باشد و به همین دلیل تشکیل قرارگاه پدافند هوایی یکپارچه ضروری است.


به گزارش آنا، فرمانده معظم کل در تاریخ هفتم خرداد 1398 در حکمی امیرسرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص) منصوب کرد.


در بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: «بهره‌برداری از تمام قابلیّت‌ها و ظرفیت‌های نیروهای مسلح و کشور در این امر خطیر و دفاع نفوذناپذیر از آسمان کشور و تقویت شبکه یکپارچه، کامل، قوی و به‌روز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، مورد انتظار است».


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مقصود اسلام نژاد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
۰
با سلام برای پیشرفت محتاج اطلاعات و دانستنی های علمی با بکار گیری عملی میباشیم که بتوانیم با علم بر مشکلات چیره شویم . ضمن سپاسگزاری از بزرگان پیشنهاد میکنم در هر کار مهم برای پیروز شدن و سربلند شدن مراکز تحقیقاتی در هر زمینه بوجود آید و این همه جوان با استعداد این مملکت در آنها مشغول بکار شوند . با توجه باینکه اینجانب در این مورد تجربه دارم این مطالب را برایتان نوشتم .با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای وطن اسلامی.
هلدینگ شایسته