دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1398 - 14:39
موسی‌خانی در گفتگو با آنا:

بدنه وزارت علوم نمی‌خواهد دانشگاه آزاد اسلامی رشد کند/ محدودکردن دانشگاه آزاد به ضرر کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌دلیل اینکه اکثر بدنه این وزارتخانه دارای دانشگاه غیرانتفاعی هستند، نمی‌خواهند دانشگاه آزاد اسلامی رشد کند.
کد خبر : 407117

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، در واکنش به اخباری مبنی بر سپرده‌شدن پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به وزارت علوم، اظهار کرد: هیچ جای دنیا دولت تا این حد در جزئیات امور به‌ویژه در حوزه آموزش عالی دخالت نمی‌کند.


وی افزود: آموزش عالی راه خودش را دارد و در چارچوب‌ها و سیاست‌های کلی که دولت‌ها دارند، عمل می‌کند، متأسفانه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌دلیل اینکه اکثر بدنه این وزارتخانه دارای دانشگاه غیرانتفاعی هستند، نمی‌خواهند که دانشگاه آزاد اسلامی رشد کند و دائماً با سیاست‌های تهدیدی دانشگاه آزاد اسلامی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک پدیده مولود انقلاب اسلامی باید مورد حمایت جدی‌تر قرار بگیرد؛ چراکه زیرساخت‌های خیلی خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.


موسی‌خانی بیان کرد: اینکه گاهی اوقات سیاست‌های تهدیدی می‌گذاریم که همکاران دانشگاه‌های دولتی نتوانند با ما همکاری کنند و ... موجب شده است که سال گذشته که گزارش کشور مالزی را در اجلاس آسایهل در قزوین دادند، اعلام شد آمار دانشجویان ایرانی در مالزی در سال‌های اخیر بیشتر شده است و این از همان‌جا برای ما یک دغدغه شد که چرا از این طرف اعلام می‌کنیم صندلی خالی داریم و از طرف دیگر آمار دانشجویان ما در مالزی بالاتر می‌رود.


رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران تصریح کرد: این نشان می‌دهد محدودیت‌هایی که دائماً برای دانشگاه آزاد اسلامی قائل می‌شویم، منجر به خروج نیروهای متخصص از کشور، انتقال ارز از کشور به کشورهای دیگر و مهاجرت نیروهای انسانی ما می‌شود که می‌روند و بعضاً بازنمی‌گردند و اگر هم بازگردند، چند سال از ادامه تحصیل خود را در خدمت کشور دیگری بوده‌اند و از طرفی سطح کیفی دانشگاه‌های کشوری مانند مالزی قطعاً و به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی است.


انتهای پیام/4103/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
delaram
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
۰
واقعا علومی ها نمی خواهند چون خودشون یا علمی کاربردی دارند یا غیرانتفاعی یا سهمی درجایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
۰
این موضوع مهم وحساس حتماباید به اطلاع مقام رهبری ودکترولایتی برسد تا چاره ای بیندیشند ۰
هلدینگ شایسته