دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرمانده نیروی زمینی ارتش: در جنگ فهمیدند که انحلال ارتش اشتباه است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌ها که موافق انحلال ارتش بودند در جنگ به اشتباه خود پی‌بردند.
کد خبر : 40706

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش اظهار کرد:با بیان اینکه برخی در اول انقلاب دنبال انحلال ارتش بودند و امام(ره) با این نظر مخالف بود، اظهار کرد: در روزهای اول جنگ موافقان انحلال ارتش به اشتباه خود پی‌بردند.


در روزهای آغازین جنگ بخش عمده‌ای از ارتش در کردستان مشغول بود و در مقطعی که ارتش صدام به مرزهای ایران هجوم آورد ارتش با مسائلی از جمله کاهش خدمت سربازی بازنشستگی‌ها و نقل و انتقالات درگیر بود.


وی همچنین افزود:‌ در آن مقطع لشگر 92 زرهی خوزستان و 81 زرهی کرمانشاه به همراه تیپ 37 و 84 در مرزها مستقر شدند. در مقابل آن‌ها ارتش صدام دارای 12 لشگر ، 45 تیپ و 365 جنگنده بود اما ارتش و نیروی زمینی در برابر لشگر صدام مقاومت کرد‌، شهید، زخمی و اسیر داد اما مقابل پیشروی ارتش صدام ایستاد.


فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی هوایی نیز با 140 فروند جنگنده خود سیلی محکمی به صدام زد. نیروی دریایی و پدافند هوایی نیز با ارتش صدام درگیر شدند و ضربات سختی به آنها زدند. ارتش با رشادت و فداکاری و از خودگذشتگی و اقتدار توانست به شایستگی به مأموریتش عمل کند و پاسخگوی اعتماد حضرت امام(ره) باشد. ارتش در آن مقطع به‌خوبی از کشور دفاع کرد.


امیر پوردستان همچنین با اشاره به عملیات ثامن‌الائمه گفت: این عملیات اولین عملیاتی بود که ارتش و سپاه به صورت متحد در آن شرکت کردند. بنی‌صدر هیچ‌گاه اجازه این کار را نمی‌داد اما پس از عزل بنی‌صدر، عملیات ثامن‌الائمه اولین عملیاتی بود که یگان‌های ارتش و سپاه بصورت متحد اجرا کردند.


وی ایجاد اعتماد به نفس در میان نیروهای مسلح ، بستر سازی برای عملیات‌های فتح‌المبین، طریق‌القدس و بیت‌المقدس را از سایر ویژگی‌های عملیات ثامن‌الائمه دانست.


وی همچنین افزود: در این عملیات نیروی دریایی و نیروی هوایی نیز نقش کاملا مؤثری داشته است.


امیرپوردستان با اشاره به این که امروز با پدیده‌های جدیدی مثل جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد:‌دشمن پس از شکست خود در منطقه، گروهک‌های تروریستی را تجهیز کرد و جنگ مذهب علیه مذهب را به راه انداخته است. ما کاملا تحرکات منطقه‌ای را رصد و متناسب با ظرفیت‌های لازم را ایجاد می‌کنیم.


فرمانده نزاجا در پایان خاطر نشان کرد:‌امروز ارتش با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس، تحلیل جنگ‌های منطقه در سال‌های اخیر، ظرفیت و آمادگی بسیار خوبی برای مقابله با تهدیدات ایجاد کرده است و این توان را دارد که هر تهدیدی را در نطفه خفه کند. امروز ارتش با تدبر فرماندهی کل قوا در اوج آمادگی قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته