دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1398 - 12:25
پس‌لرزه‌های اظهارات جنجالی ترامپ؛

پمپئو: استراتژی آمریکا در قبال افغانستان تغییر نکرده است

وزیر خارجه آمریکا پس از اظهارات جنجالی ترامپ علیه افغانستان، در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور این کشور گفت: هیچ تغییری در استراتژی آمریکا در قبال افغانستان ایجاد نشده است.
کد خبر : 406964
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، وزیر خارجه آمریکا پس از اظهارات جنجالی ترامپ علیه افغانستان، در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور این کشور گفت: هیچ تغییری در استراتژی آمریکا در قبال افغانستان ایجاد نشده است.


سفارت آمریکا در کابل با انتشار اعلامیه‌ای اذعان کرد: مایک پمپئو در تماس تلفنی خود با اشرف غنی بر خروج نیروهای تروریستی آمریکا از افغانستان تأکید کردند.


در ادامه اعلامیه سفارت آمریکا آمده است که  پمپئو، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا و زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ این کشور در امور افغانستان را به منظور بحث در مورد گام‌های بعدی مسیر خروج نیروهای امریکاییی از افغانستان و سایر موارد به کابل فرستاده است.


به گزارش آنا، این تماس تلفنی پس از اظهارات جنجالی ترامپ در مورد افغانستان صورت گرفته است.


ترامپ سه روز قبل در دیدار با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در واشنگتن در خصوص استراتژی کشورش در افغانستان گفت که اگر آمریکا بخواهد، در جنگ افغانستان ظرف یک هفته پیروز خواهد شد.


اظهارات ترامپ واکنش‌ چهره‌های سیاسی و مردم افغانستان در شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت که موجب شد دولت افغانستان خواستار توضیح از واشنگتن شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته