دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 12:00

ادعای وزیر دفاع آمریکا: می‌خواهیم بدون پیش‌شرط با ایران مذاکره کنیم

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهارات برخی مقامات این کشور، مدعی شد که واشنگتن قصد دارد بدون پیش‌شرط با تهران وارد مذاکره شود.
کد خبر : 406889
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسکای‌نیوز، مارک اسپر گفت: آمریکا تمایل ندارد تنش در منطقه خلیج (فارس) ادامه یابد و آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است.


وی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از ادای سوگند به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا ادعا کرد: ما نمی‌خواهیم در موقعیتی قرار بگیریم که به اقدامات تحریک‌آمیز دست بزنیم؛ موقعیت‌هایی همچون توقیف کشتی‌ها یا هر موضوع مشابه دیگر. ما خواهان کاهش تنش هستیم.


وزیر دفاع جدید آمریکا درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق از سوی انگلیسی‌ها و در مقابل، توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز افزود: این اقدامات مصداق چشم در برابر چشم است؛ ما می‌خواهیم از چنین موقعیت‌هایی اجتناب کنیم.


مارک اسپر تأکید کرد که واشنگتن آمادگی دارد به طور مشخص و بدون پیش‌شرط، در هر زمان و مکانی با ایران وارد مذاکره شود.


وی با بیان اینکه آمریکا کشتی‌­هایش را متناسب با میزان خطرها همراهی می‌کند، تأکید کرد: نیروهای آمریکایی در حال حاضر کشتی­‌های این کشور در خلیج (فارس) را همراهی نمی­‌کنند،‌ اما حضور نظامی آنها در منطقه برای مقابله با تهدیدها و تحریک­‌ها حفظ خواهد شد.


به گزارش آنا، مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر بارها مذاکره بدون پیش‌شرط را بیان کرده‌اند؛ موضوعی که جمهوری اسلامی ایران قاطعانه با آن مخالفت کرده است. 24 اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره مذاکره مجدد با آمریکا فرمودند: مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. مذاکره یعنی معامله و دادوستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته