دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 12:10
رئیس‌السادات تأکید کرد:

لزوم همکاری دانشگاه‌ها با ستاد نماز جمعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز گفت: همکاری دانشگاه‌ها با نماز جمعه به‌منظور اجرای برنامه‌های مناسب و شایسته جوانان ضروری و حیاتی است.
کد خبر : 406880
22.jpg

سید محمدرضا رئیس‌السادات به‌مناسبت فرارسیدن 5 مردادماه سالروز اقامه نماز جمعه در کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نی‌ریز با بیان این موضوع که دانشگاه آزاد اسلامی خود مولود نماز جمعه است، اظهار کرد: شالوده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در نماز جمعه و توسط آیت‌الله سیدمحمد فقیه امام جمعه نی‌ریز و عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بنا شده است.


وی افزود:‌ با مساعدت‌های آیت‌الله سید محمد فقیه امام جمعه نی‌ریز و برادرشان مرحوم سید حسن فقیه که نخستین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز بودند و تلاش فراوانی را در راستای تأسیس و راه‌اندازی این نهاد و مرکز علمی در نی‌ریز کشیدند، این مجموعه علمی در شهرستان نی‌ریز شکل گرفته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی، نخستین امام جمعه بعد از انقلاب گفت: واقعاً مرحوم طالقانی روحانی شجاع، دلیر و اهل مطالعه و تدبر در قرآن کریم و پیرو و مطیع امام(ره) بود که باید جوانان را با آثار و شخصیت علمی وی بیشتر آشنا ساخت.


رئیس‌السادات با  اعلام آمادگی و استقبال از برگزاری یک نماز جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در سالروز تأسیس این مجموعهٔ علمی در نی‌ریز خبر داد و تصریح کرد: نماز جمعه محور وحدت و به فرموده مقام معظم رهبری قلب فرهنگی هر شهر بوده و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی یکی از ستون‌های نماز جمعه هستند.


وی  تأکید کرد:‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید همکاری تنگاتنگی با ستاد اقامه نماز جمعه داشته باشند و اساساً همکاری دانشگاه‌ها با نماز جمعه به‌منظور اجرای برنامه‌های مناسب و شایسته جوانان ضروری و حیاتی است.


انتهای پیام/4121/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته