دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 09:56

روایت یک حاجی از علت فاجعه منا؛ انسداد مسیر باعث برخورد جمعیت به یکدیگر شد

یکی از حجاج بیت‌الله ‌الحرام گفت: مسدود کردن مسیر حجاج و برگشت آنان از مسیر باعث برخورد دو گروه از حجاج به یکدیگر بود و از سوی دیگر بسیاری از زائران بخاطر گرمای هوا و تشنگی از حال می‌رفتند.
کد خبر : 40687

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از حجاج بیت‌الله ‌الحرام با اشاره به حادثه منا گفت: سه مسیر برای حرکت حجاج به سمت رمی جمرات باز بود و ما در حال حرکت بودیم که ناگهان با مسیر مسدود روبرو شدیم و در حال بازگشت از این مسیر بودیم که با جمعیت کاروان‌های در حال حرکت به سمت رمی جمرات برخورد کردیم به طوری که در بین انبوهی از جمعیت گیر افتادیم و با توجه به اینکه این مسیر با چادرهای سایر کشورها مسدود شده بود حجاج یکی پس از دیگری نقش بر زمین ‌می‌شدند.


وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت بسیار زیادی درگیر این حادثه بودند اما متاسفانه نیروهای امنیتی و انتظامی عربستان وارد ماجرا نشدند.


این زائر بیت الله الحرام یادآور شد: پس از باز کردن در فلزی، جمعیت با فشار بسیار زیادی روی زمین افتادند و با افتادن بسیاری از افراد زیر دست و پا سایرین نیز روی آنها می‌افتند و امکان بلند کردن آنها وجود نداشت.


وی ادامه داد: بر اثر گرمای بسیار زیاد هوا و کمبود آب در این منطقه بسیاری از مردم از حال می‌رفتند و امدادرسانی برای نجات و جمع آوری این زائران از روی زمین انجام نشد به همین خاطر لحظه به لحظه به تعداد مجروحان و کشته‌شدگان این حادثه افزوده می‌شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته