دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 00:01
نخست‌وزیر انگلیس، نمونه اروپایی ترامپ؛

برگزیده اظهار نظرهای جنجالی جانسون در مورد اشخاص و کشورها/ نظر آلمان‌ها درباره وی چیست؟

همه به‌خوبی می‌دانند، بوریس جانسون نخست‌وزیر جدید انگلیس دقیقاً از آن نوع سیاستمدارانی نیست که زبانش را حفظ کند و یا زمانی که درباره سایر کشورها سخن می‌گوید از خط قرمز دیپلماتیکی عبور نکند.
کد خبر : 406843
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رسانه‌های انگلیسی، همه به‌خوبی می‌دانند، بوریس جانسون نخست‌وزیر جدید انگلیس دقیقه از آن نوع سیاستمدارانی نیست که زبانش را حفظ کند و یا زمانی که درباره سایر کشورها سخن می‌گوید از خط قرمز دیپلماتیکی عبور نکند.


به همین خاطر سال‌هاست وی از چشم مجلس عوام انگلیس افتاده است. وی که تا کنون به‌عنوان وزیر امور خارجه، شهردار لندن و چندین سالی هم روزنامه‌نگار بوده است در تمامی این سال‌ها نشان داده است که توانایی بی‌نظیری برای توهین به هر ملتی روی زمین را دارد.


در ادامه برخی از اظهارنظرهای این سیاستمدار غیرقابل پیش‌بینی را خواهید خواند.


جورج دبلیو بوش


جانسون درباره جورج دبلیو بوش چنین نوشت: یک جنگجوی افسانه‌ای از تگزاس، بی‌نظیر و کم‌عقل که سایه وی بر سرنوشت سیاست خارجی آمریکا سال‌ها سنگینی کرد.


باراک اوباما


وی در مورد حذف مجسمه وینستون چرچیل از کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما چنین گفت: در واقع اوباما نمادی از ناسازگاری اجداد کنیایی وی با امپراتوری انگلیس است ولی اوباما باید به خاطر می‌آورد که چرچیل تنها مدافع قبیله آن‌ها بوده است.


دونالد ترامپ


جانسون در مورد دونالد ترامپ نیز چنین گفت: تنها دلیل اینکه من نیویورک را دوست ندارم آن است که خطر دیدار با دونالد ترامپ در این شهر زیاد است.


هیلاری کلینتون


جانسون درباره هیلاری کلینتون که البته بسیار نیز جدی است گفته بود: او موهای رنگ کرده بلوند، لب‌های غنچه کرده و چشم های آبی با نگاه خیره سرد دارد، مثل یک پرستار سادیست بیمارستان روانی.


کشور آفریقایی کنگو


بوریس جانسون همچنین نوشت:  تونی بلر (نخست‌وزیر سابق) در کنگو با لبخندهای هندوانه‌ای ،اصطلاح نژاد پرستانه در اشاره به لبخند سیاه پوستان، مواجه خواهد شد که باید از این بایت خوشحال باشد.


جانسون بابت این  توهین به سیاه پوستان  ناچار به عذرخواهی شد.


کشور آفریقایی گینه‌نو


وی در مورد کشور آفریقایی گینه‌نو نیز گفت: برای 10 سال ما با گینه‌نو در اعمال وحشیانه قاچاق انسان و قتل‌عام همکار بوده‌ایم.


اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه


ماجرای جانسون درباره اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به شعر معروف وی برمی‌گردد که جانسون با پیروزی در یک رقابت هزار پوند برای نوشتن شعر بی‌ادبانه درباره رجب طیب اردوغان چنین نوشت:


یک جوان از آنکارا که بسیار عالی بود / تا او جو وحشی خود را کاشت / با کمک یک بز / اما حتی برای تشکر هم متوقف نشد.


در واقع بوریس جانسون در این شعر اردوغان را جوانی از آنکارا معرفی کرد که با بزی رابطه جنسی دارد.


جمهوری دموکراتیک کنگو


وی در مورد جمهوری دموکراتیک کنگو در سال 2002 چنین ابراز نظر کرد: بدون شک آن‌ها(مردم کنگو) دیگر ساکت خواهد ماند و آدم‌خواری را کنار خواهند گذاشت.


چین


جانسون درباره نفوذ چین نیز چنین گفت: در مقایسه با امپراتوری انگلیس و آمریکا، نفوذ چینی تقریباً صفر است و بعید است افزایش یابد و بتواند کاری برای جهان بکند.


هنگ‌کنگ


وی درباره هنگ‌کنگ گفت: از پکن می‌خواهم که به این کشور همچنان به‌عنوان مستعمره انگلیس نگاه کند.


پوتین، رئیس‌جمهور روسیه


جانسون در مورد پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در ماه گذشته گفت: قدرت بیش‌ از حد در روسیه به دست یک لیبرالیسم مرده به نام پوتین افتاده است، وی یک ستمگر بی‌رحم و مجرم است.


مردم فرانسه


وی برای تحقیر مردم فرانسه از چنین استدلالی استفاده کرد: من که شهردار لندن بودم و 250 هزار فرانسوی در لندن زندگی می‌کرد پس می‌توانم بگویم من شهردار ششمین شهر فرانسه نیز بودم.


اتحادیه اروپا


وی برای خروج از اتحادیه اروپا نیز چنین گفت: اتحاد در اروپا را ناپلئون، هیتلر و افراد مختلف تجربه کردند و به بدبختی رسیدند، لازم نیست ما آن‌ را دوباره تجربه کنیم.


واکنش آلمان‌ها


در این میان نیز احزاب سیاسی و فعالان اقتصادی آلمان نسبت به پیروزی بوریس جانسون به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس ابراز نگرانی کردند ان‌ها که رویه ناآرام این مرد انگلیسی واقفند و می‌دانند وی برگزیتِ را بدونِ توافق با اتحادیه اروپا عملی خواهد کرد، اظهار نظرهای جالبی دارند که خواهید خواند.


عوام‌گرا و عوام‌فریب


برند ریکسینگر، رهبر حزب چپ آلمان بوریس جانسون را عوام‌گرا و عوام‌فریب نامید و برای مردم این کشور، به‌ویژه برای اقشار متوسط به پایین زیان‌آور خواند.


غیرقابل ‌پیش‌بینی‌


کریستیان لیندنر، رهبر حزب دموکرات‌ آزاد آلمان نیز انتخاب جانسون را موجب تأسف خواند و افزود: وی از ترامپ هم غیرقابل ‌پیش‌بینی‌تر است و به همین دلیل اروپا وارد دورانی ناآرام‌تر خواهد شد.


کاتیا لایکرت، نایب‌رئیس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان در این باره تصریح کرد: خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.


دروغ‌گوی حرفه‌ای


فرانسیسکا براتنر از حزب سبز‌ها خاطر نشان کرد:  متأسفم از اینکه اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس یک دروغ‌گوی حرفه‌ای و بی‌مسئولیت را به رهبری خود انتخاب کرده‌اند و دوران سختی در انتظار اروپاست.


هولگر بینگمن، رئیس اتحادیه صاحبان صنایع و شرکت‌های صادراتی  آلمان  نیز معتقد است که خطر خروج انگلیس بدون توافق نهایی با اتحادیه اروپا بالا رفته و در این میان هیچ‌کس نفعی نخواهد برد.


اریک شوایتسر، رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع و بازرگانی آلمان هم ضمن اشاره به اینکه هم‌اکنون سنگینی برگزیت بر اقتصاد آلمان حس می‌شود، هشدار داده است که انگلیس و اتحادیه اروپا باید به جای بدتر کردن اوضاع، به فکر راه‌حلی برای مشکلات کنونی باشند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته