دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوتاه از واحدهای قوچان، ملایر، ارومیه، پردیس، شبستر، دامغان و رودهن

از گرامیداشت دفاع مقدس تا ضیافت اندیشه استادان

رئیس و اعضای ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان دیدار کردند.
کد خبر : 40683

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت ستاد امور شاهد و ایثارگردانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان همزمان با هفته دفاع مقدس، رئیس و جمعی از مسئولان این واحددانشگاهی، با خانواده های معظم شهدا وجانبازان دانشجو دیدار و گفت‌وگو کردند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در این دیدار با حضور در منزل شهید کریم آسوده و جانباز امرالله دهقانی با تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت جانانه ملت بزرگوار ایران در جنگ تحمیلی را نشان از عزم و اراده راسخ و ایمان مستحکم آنان دانست.


وی افزود: این شهدای عزیز و جانبازان و ایثارگران غیور و فداکار این مرزو بوم بودند که توانستند با گذشتن ازجان و مال خود و با ایثار و فداکاری و اتکال به خداوند متعال و رهبری داعیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل (ره) در برابر دنیای استکبار بایستند.


وطن پرست با اظهار تاسف از جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت‌الله‌الحرام در منا و آرزوی علو درجات برای این عزیزان، در رابطه با مقام و منزلت شهدا گفت: اگر شهدای ما دیروز در جبهه‌های حق علیه باطل جان خود را فدا کردند امروز فرزندان بزرگوار آنان توانسته‌اند مقتدرانه در سنگر علم و دانش مدافع حقیقی آن ارزشها بوده و با تلاش خستگی ناپذیر در راستای شکوفایی و اعتلای میهن عزیز اسلامی و تسخیر قله‌های دانش و فناوری قدم‌های ارزشمندی بردارند و ما تا ابد مدیون این عزیزان و خانواده‌های آنان خواهیم بود.


در این دیدار صمیمانه که رئیس بنیاد شهید شهرستان قوچان نیز حضور داشت با قدردانی از اعضای ستاد این گونه فعالیت‌ها را فرصتی مناسب برای بسترسازی و تعامل بیشتر با بنیاد شهید در راستای شناسایی نیازها و استعدادهای دانشجویان و تکریم بیشتر خانواده معظم شهدا و جانبازان دانسته و ابراز امیدواری کرد که مسئولان با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت، ملت، همدلی و همزبانی بتوانند همچون گذشته خدمات بیشتری را برای جامعه هدف فراهم آورند.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر معرفی شد



در مراسمی از تلاش‌ها و زحمات دکتر حامد فتحعلیانی قدردانی و دکتر ستار ابراهیمی به عنوان معاون آموزشی این واحد دانشگاهی معرفی شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در این مراسم با تشکر از حسن مدیریت دکتر فتحعلیانی اظهار کرد: در زمان فعالیت فتحعلیانی رشته‌های زیادی به این واحد دانشگاهی اضافه شد و با توجه به کاهش دانشجو در اکثر مراکز آموزش عالی تعداد دانشجویان این واحد به بالاترین حد خود رسید.


دکتر داریوش جاوید با معرفی دکتر ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که وی در انجام امور محوله موفق باشد.


فتحعلیانی از چندین ماه پیش تقاضای فرصت مطالعاتی کرده بود.


اختتامیه طرح ضیافت اندیشه استادان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار شد


مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه استادان در سالن آمفی تئاتر شهید مصطفی چمران دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان برگزار شد.



دکتر صلاح خان احمدزاده به نمایندگی از روسای واحدهای استان، با قدردانی از زحمات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: طرح ضیافت اندیشه یک ایده بسیار خوب است که به همت دفتر نهاد برگزار می‌شود و مورد استقبال استادان قرار گرفته است.


در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ارومیه نیز از تمامی کسانی که ضیافت اندیشه استادان را برگزار کردند تشکر کرده و با بیان احادیثی به توضیحاتی در مورد برکات نماز جماعت پرداخت.


امام جمعه شهر ارومیه افزود: خداوند تبارک و تعالی را باید شکرگزار باشیم که این مسند استادی را به شما هدیه داده است و قدردان نعمت های خداوند بزرگ و متعال باشیم. معلمی و استادی شغل خود خداوند بزرگ و متعال است. استاد باید منشاء رفتار و حرکات دانشجویان باشد و دانشجویان را هدایت کند. اگر بتوانیم دست یکی از دانشجویان را از دست شیطان رها ساخته و در دست خداوند بگذاریم، باور کنید ثواب آن را نمی‌توان جمع کرد.


گردهمایی استادان رشته حقوق در دانشگاه آزاد واحد پردیس


گروه حقوق واحد پردیس جلسه توجیهی همه استادان گروه را در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار کرد. در ابتدای مراسم سیاست‌های دانشگاه در رابطه با اداره کلاس و نحوه تدریس، امتحانات با هدف افزایش کارایی، ارتقای کیفیت و ایجاد وحدت رویه بیان شد.


مدیران گروه تخصصی جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق عمومی و بین‌الملل پیشنهادات و برنامه نهایی خود را اعلام کردند و همچنین حوزه کارگزینی و سایر امور مربوط به استادان از سوی کارشناسان مربوطه تشریح شد و در پایان نظرات استادان در موضوعات حقوق به بحث گذاشته شد.


گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر


به مناسبت هفتة دفاع مقدّس، نمایشگاهی از عکس‌ها، وسایل و کتاب‌های ارزشمند با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدّس در واحد شبستر در حال برگزاری است.


فرمانده پایگاه مقاومت شهید مفتح (بسیج کارمندی) واحد شبستر به آنا گفت: همزمان با سالروز حمله ناجوانمردانه حزب بعث عراق به میهن اسلامی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی از عکسها، وسایل و کتاب‌های ارزشمند با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدّس در واحد شبستر در حال برگزاری است.


میرجلال موسوی نیا با توجه به شروع سال تحصیلی افزود: این نمایشگاه با هدف و انگیزه آشنایی دانشجویان با عکسها و آثار شهدای جنگ تحمیلی و زنده نگه­داشتن خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس برگزار شده است.


وی نصب پوستر و بنر در محیط دانشگاه و برپایی نمایشگاه کتاب از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر را از دیگر برنامه­‌های گرامیداشت این ایام را در واحد عنوان کرد.


این نمایشگاه با همت حوزه مقاومت بسیج کارمندی و کارگری شهید رجایی، حوزه مقاومت بسیج دانشجویی ولایت و یادگار دوران دفاع مقدس و عضو تیم تفحص شهدای گمنام رزمنده داوود جعفریان برپا شده است.


بزرگداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت شهدا منا در واحد دامغان


به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و با تلاش مجمع بسیج واحد دامغان مجلس بزرگداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت شهدا منا در سومین روز عزای عمومی در محل مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.


در این مراسم که با حضور دانشجویان، تعدادی از استادان و جمعی از پرسنل دانشگاه برگزار شد، با بهره یافتن از مداحی و ذکر مصائب اهل بیت (ع)، جمعیت حاضر بر مقبره شهیدان گمنام دانشگاه حاضر شدند و با اهدا گل، یاد و خاطره شهیدان را گرامیداشتند.


در این روز هیات مذهبی بیت العباس (ع) دانشگاه نیز برنامه‌های مذهبی مربوط به سوگواری محرم را تدوین و ارائه کرد و بسیج دانشجویی، بسیج الغدیر کارکنان و بسیج اساتید نیز در حضوری صمیمی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و سوگواری بر شهدا منا حاضر شدند.


رئیس واحد دامغان در حاشیه مراسم یادآور شد: این واحد به حضور دو شهید گمنام مباهات دارد و خدا را شاکر است که همواره با رویت مقبره نورانی آنان یاد و خاطر هشت سال مقاومت جانانه و غیرتمندانه شهیدان و ایثارگران را مرور می‌کند.


حسین عباسپور با توجه به فاجعه انسانی در منا با طلب غفران و رحمت الهی بر شهدا منا و طلب شکیبایی برای خانواده‌های آنان گفت: وظیفه انسانی است تا با برگزاری مراسم سوگواری همزمان با اعلام عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب با بازماندگان این حادثه اعلام همدردی کنیم.


هدایت دانشجویان شاهد و ایثارگر به سمت فعالیت‌های علمی و پژوهشی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جلسه ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد رودهن با حضور دکتر نقی شجاع رئیس واحد رودهن، شفیع‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران، امیرمرادی رئیس بنیاد شهید شهرستان دماوند، احمدزاده معاون فرهنگی واحد، دکتر جلاچور معاون دانشجویی واحد و حسین محمدی مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران واحد رودهن تشکیل شد.


مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران واحدرودهن در عملکرد هشت ماهه ستاد شاهد گفت: این دفتر در تلاش است علاوه بر ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان شاهد و ایثارگر، بتواند زمینه‌هایی را فراهم کند تا دانشجویان بتوانند بیشتر به سمت فعالیت‌های علمی و پژوهشی هدایت شوند و با ایجاد هسته‌های علمی، باعث ارتقای سطح علمی آنان شود.


صدری از رئیس واحد برای برگزاری چنین جلساتی قدردانی کرد و از انتخاب بجا و شایسته مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران که با تلاش های مجدانه خود بستر مناسبی برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.


رئیس واحد رودهن دستور جلسه را مورد تبادل نظر قرار داد و اظهار کرد: در آینده نزدیک واحد شرایط و امکانات جدیدی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر فراهم خواهند کرد.


در ادامه نشست مصوب شد که جلسه توجیهی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در واحد برگزار شود و همچنین قرار شد گردهمایی بزرگ دانشجویی در پایان آبان ماه در واحد برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته