دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 07:57

هنگ‌کنگ هم مقابل بسکتبال ایران زانو زد/ ثبت چهارمین پیروزی درکارنامه شاگردان بائرمن

تیم ملی بسکتبال کشورمان در اولین مسابقه خود در دور دوم جام ملت‌های آسیا امروز مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفت و موفق شد این تیم را شکست دهد.
کد خبر : 40672

به گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزشی آنا، مرحله دوم بیست و هشتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا بامداد امروز آغاز شد و تیم ملی کشورمان در اولین گام به مصاف تیم هنگ کنگ به میدان رفت که در نهایت موفق شد با حساب 111 بر 56 مقابل حریفش به برتری برسد.


در این مسابقه با صلاحدید بائرمن سرمربی تیم ملی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی در شروع مسابقه وارد زمین شدند و اوشین ساهاکیان اولین امتیازآور تیم ایران بود.تیم هنگ کنگ برخلاف مالزی بازی پایاپایی در کوارتر ابتدایی با ایران انجام داد به طوریکه تیم ایران با امتیازات دو دقیقه آخر، موفق به برد 24 بر 16 در این کوارتر شد.محمد جمشیدی با 9 امتیاز بهترین امتیازآور مسابقه در کوارتر اول بود.


ایجاد فاصله در کوارتر دوم


ایران در کوارتر دوم به تدریج اختلاف با حریف را زیاد کرد. هنگ کنگی ها تا 8 دقیقه تنها دوامتیاز در این کوارتر به دست آوردند و امتیازات این تیم تا پایان کوارتر به چهار رسید.محمد حسن زاده و سعید داورپناه در اوایل این کوارتر به سرعت 3 خطایی شدند. حسن زاده از دو تصمیم پیاپی داوران به شدت ناراضی بود.نیمه اول با نتیجه 46 بر 20 به نفع ایران تمام شد.


تلاش بی‌ثمر هنگ کنگی‌ها


وضعیت تیم هنگ کنگ در شروع کوارتر سوم بهتر شده و چهار امتیاز پیاپی این تیم به شدت با تشویق تماشاگران همراه شد.لی کی یکی از بازیکنان هنگ کنگ که در نیمه اول 4 امتیاز به دست آورده بود، در کوارتر سوم به تنهایی 11 امتیاز گرفت.با این حال تیم بسکتبال کشورمان کوارتر سوم را با نتیجه 28 بر 24 به سود خود خاتمه داد.بازیکنان هنگ کنگ در کوارتر پایانی هم با پرتاب های خود سعی در نزدیک‌تر کردن امتیازات به ایران داشتند. تمام بازیکنان ترکیب اولیه ایران در این دقایق روی نیمکت بودند و بائرمن تا کوارتر پایانی به تمام بازیکنان فرصت بازی داد. هر 12 بازیکن هم موفق به امتیازآوری شدند.تنها حامد آفاق که در کوارتر اول چهار دقیقه به میدان رفته، زمان بازی کمتر از 10 دقیقه داشت.ایران در دو دقیقه آخر از مرز 100 امتیاز عبور کرد و اختلاف دو تیم به 50 امتیاز رسید.و در نهایت نیز این بازی با نتیجه 111بر56 به سود ایران خاتمه یافت.


طبق برنامه مسابقات تیم ملی بسکتبال کشورمان فردا در دومین بازی خود در مرحله دوم ساعت 7 و 15 دقیقه به مصاف فیلیپین نایب قهرمان دوره گذشته می‌رود.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته