دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسین‎زاده لطفی در جلسه شورای آموزرشی استان سیستان و بلوچستان:

فراهم‌شدن امکان تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری مرهون مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی در دوران ریاست دکتر میرزاده توسعه یافت، گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی و فراهم شدن امکان تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری برای داوطلبان مشتاق، مرهون مدیریت صحیح و مدبرانه دکتر میرزاده است.
کد خبر : 40670

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد حسین‎زاده لطفی در جلسه شورای آموزرشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه تصویب رشته محل فرآیند حدود دو سال را در بر دارد و واحدها توانسته‎اند توسعه حداقل کمی خوبی داشته باشند، حفظ کیفیت مهمتر از تخصیص رشته محل به دانشگاه بوده ‎است.


معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش تعدادی از روسای واحد برای تحقق دوازده درصد بودجه مورد نظر غیرشهریه را ستودنی ارزیابی و عنوان کرد: این بودجه می‎تواند از محل طرح‎های تحقیقاتی و لزوما در صورت راه‎اندازی شرکت‎های دانش‌بنیان در واحد تامین شود زیرا ‎اکنون در بیشتر واحدها و مراکز آموزشی بودجه دانشگاه با حضور دانشجو در کلاس تامین می‌شود.


حسین‎زاده لطفی با تاکید بر رعایت سقف کلاس‎ها در مقاطع مختلف، اعتبار و کیفیت را ضامن بقا دانشگاه در آینده دانست و تأکید کرد: تفویض اختیار جذب هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت به استان‎ها از سوی هیات اجرایی جذب استان از اقدامات مهم دوره ریاست دکتر میرزاده است؛ با توجه به داشتن اطلاعات مسئولان استانی از بیوگرافی و سابقه علمی و استادان بومی لزومی بر دخالت سازمان برای جذب افراد نیست.


به گزارش آنا در ابتدای جلسه دکتر امین‎رضا کمالیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گزارشی از عملکرد واحدها و مراکز آموزشی استان ارائه کرد و گفت: تعداد واحدها و مراکز آموزشی فعال استان سیستان و بلوچستان 6 دانشگاه است که حدود 28 هزار دانشجو در این واحدها و مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.


دبیر هیات امنای استان سیستان و بلوچستان از ثبت نام 690 نفر دانشجو در شهرستان ایرانشهر، 300 نفر سراوان، 417 نفر چابهار، 310 نفر نیکشهر، 180 نفر خاش، 535 نفر زابل در مقاطع کاردانی و کارشناسی و 800 نفر برای زاهدان در مقطع ارشد و 1200 نفر در مقطع کارشناسی در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: با تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزشی پیش‎بینی شده در سال جدید با کاهش دانشجو مواجه نمی‎شویم.


کمالیان گفت: امکانات رفاهی و ورزشی واحدهای استان ارتقا داده‎ شده و بیش از 50 درصد از کلاس‎های آموزشی مجهز به سیستم‎های هوشمند و از امکانات مناسب برخوردارند.


این مسئول از جذب 7 نفر هیات علمی طی دو مرحله انجام مصاحبه از سال 93 تاکنون خبر داد و گفت: در خصوص ارتقاء کیفیت آموزشی، دفاتر ارزیابی و سنجش در تمامی واحدهای استان سیستان و بلوچستان فعال است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته