دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 12:20
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

وزیر راه و شهرسازی: مردم خانه نخرند، پایین می‌آید

وزیر راه و شهرسازی درخصوص وضعیت مسکن گفت:کسانی که درصدد هستند خانه بخرند عجله نداشته باشند؛ زیرا ما رشد قیمتی نخواهیم داشت و رشد قیمتی هم که الان اتفاق افتاده حباب‌گونه است.
کد خبر : 406670
3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره آخرین وضعیت مسکن، اظهار کرد: کسانی که درصدد هستند خانه بخرند عجله نداشته باشند؛ زیرا ما رشد قیمتی نخواهیم داشت و رشد قیمتی هم که الان اتفاق افتاده حباب‌گونه است و یک راه برای مقابله با گران فروشی نخریدن است.


وی با بیان اینکه قیمت فعلی مسکن منطقی نیست و مردم باید تحمل داشته باشند و در خرید مسکن عجله نکنند، افزود: کاهش درخواست خرید مسکن سبب افت قیمت بادکنکی مسکن شده و تأثیر خود را گذاشته است.


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کسی که نیازمند مسکن هستند، قطعاً به کمک دولت نیازمندند و با بررسی‌هایی که صورت گرفته، جامعه هدف متقاضیان خرید مسکن عمدتاً خواهان خانه‌های زیر 100 متر هستند.


اسلامی ادامه داد: مهمترین دستور کار ما فعلاً تکمیل مسکن مهر است که فکر کنم 55 هزار واحد تکمیل نشده وجود دارد که در مرحله تکمیل است و نیز علاوه بر آن 60 هزار واحد مسکونی جدید هم ساخته خواهد شد.


وی تأکید کرد: مشکل اصلی در حوزه مسکن این است که تابع عرضه و تقاضا نیست و ما نباید این گونه تحلیل کنیم که چون کاهش عرضه وجود داشته قیمت افزایش یافته است، بلکه سوداگری سهم مهمی را در افزایش قیمت مسکن داشته است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته