دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلیمی در گفتگو با آنا:

انضباط مالی در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌های نفوذ فساد را می‌بندد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انضباط مالی در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یافته و جلوی حرف‌وحدیث‌ها را می‌گیرد و راه‌های نفوذ فساد را هم می‌بندد.
کد خبر : 406663
حجت‌الاسلام+علیرضا+سلیمی.jpg

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره انضباط مالی در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق تصویب بودجه متمرکز اظهار کرد: این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است، متأسفانه پیش‌ازاین صدها حساب در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت که کار نظارت را سخت کرده بود ولی اکنون با این اقدام انضباط مالی دانشگاه ارتقا یافته است.


وی افزود: قبلاً دانشگاه آزاد اسلامی انضباط مالی نداشت، این موضوع به دانشگاه آسیب‌زده بود اما تمرکز بودجه و انضباط مالی از جهات مختلف شرایط دانشگاه را مناسب‌تر کرده است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمرکز بودجه، انضباط مالی را فراهم کرده و باعث افزایش شفافیت می‌شود و راه‌های نفوذ فساد را می‌بندد. در گذشته حرف‌وحدیث‌هایی درباره دانشگاه آزاد اسلامی مطرح بود ولی اکنون با انضباط مالی‌ای که ایجاد شده جلوی این حرف‌وحدیث‌ها گرفته می‌شود. از طرف دیگر برخی از واحدهای دانشگاهی که با کسری بودجه مواجه‌اند که از این طریق می‌توانند بهتر عمل کنند و بازدهی بیشتری داشته باشند.


وی همچنین درباره عدم اختصاص بودجه پژوهشی دستگاه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی در قانون بودجه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند از این بودجه استفاده کند، همان‌طور که این دانشگاه می‌تواند از بودجه صندوق رفاه استفاده کند می‌تواند این بودجه را نیز بر اساس تعداد دانشجو و پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که نوشته می‌شود، دریافت کند.


سلیمی گفت: در قانون نامی از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی نیامده است و همه دانشگاه‌ها می‌توانند از این قانون استفاده کنند. قانون هم نیاز به اصلاح ندارد ممکن است تلقی اشتباه باشد ولی مطمئن باشید که این بودجه باید شامل دانشگاه آزاد اسلامی نیز بشود.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
۰
راست میگه،۶ ماهه از دانشگاه آزاد رودهن فارغ التحصیل شدم هنوز یک میلون اضافه شهریه ای که طلبکارم رو ندادن میگن بودجه نداریم نمیدونم این شهریه ای که به زور از حلقوم دانشجو میکشن بیرون کجا میره
قالیشویی ادیب