دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر گروه علوم ارتباطات واحد علوم و تحقیقات:

دانشگاه‌های کشور از وجود استادان علمی بهره نمی‌برند

مدیر گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: مشکلی که در جامعه علمی و آکادمی و دانشگاه‌های ما وجود دارد این است که از استادان علمی بهره نمی‌برند.
کد خبر : 406661
IMG10062848.jpg

افسانه مظفری در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره خصوصیات اخلاقی علی سمیعی استاد برجسته حوزه ارتباطات اظهار کرد: روز گذشته بزرگداشتی به پاس تلاش‌های علی سمیعی استاد برجسته ارتباطات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار گردید که با استقبال خوبی از دانشجویان و اساتید و علاقه‌مندان به وی روبرو شد.


وی افزود: سمیعی چه در تدریس و چه در مشاوره و راهنمایی پایان‌نامه‌هایی که به عهده ایشان گذاشته می‌شد بسیار متواضع و در گروه بسیار همراه بود.


مدیر گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: مطالعات زیادی را روی دیدگاه‌های هاورمارس داشت و در همین زمینه هم تدریس می‌کرد. خصوصیت خاص وی درباره متون مورد مطالعه‌اش  بود. یعنی نوع مطالعه ایشان واقعاً متفاوت بود و این را هم به دانشجویانش یاد داده بود.


مظفری با گلایه از اینکه چرا از وجود استادان علمی بهره نمی‌بریم، گفت:مشکلی که در جامعه علمی، آکادمی و دانشگاه‌های ما وجود دارد این است که از وجود استادان علمی بهره نمی‌برند.


وی افزود: در مراسم یادبود ایشان به این مسئله اشاره کردم تا موقعی که همکاران زنده هستند باید قدر اینها را بدانیم و اگر مراسم یا بزرگداشت یا تقدیری را می‌خواهیم از آنها انجام دهیم، کوتاهی نکرده و این کار را انجام دهیم و به زمانی موکول نکنیم که آنها را دیگر از دست داده باشیم.


مظفری ادامه داد: واقعاً قدر استادان علمی را بدانیم و زمانی که زنده هستند و انرژی فوق‌العاده‌ای برای همراهی، تدریس و کمک در این زمینه دارند، از آنها استفاده کنیم.


لازم به ذکر است، سمیعی که متولد دوم اردیبهشت 1314 است دکتری خود را از اتریش گرفت. وی 27 تیرماه در سن 84 سالگی فوت کرد. رشته وی علوم کشورداری بوده و تا مقطع دکتری در دانشگاه کارلوفرانس فارغ‌التحصیل شد. بعدها عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی شد و تا سال 1382 در این دانشگاه بود. وی استاد مدعو علوم ارتباطات واحد علوم تحقیقات بود که فلسفه سیاسی ارتباطات و مطالعات انتقادی را تدریس می‌کرد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته