دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 11:24

پمپئو: ارتباط دیپلماسی و قدرت نظامی برای سیاست خارجی آمریکا حیاتی است!

وزیر خارجه آمریکا به مارک اسپر برای سکان‌داری وزارت دفاع تبریک گفت و ارتباط دیپلماسی و قدرت نظامی را برای سیاست خارجی این کشور حیاتی دانست.
کد خبر : 406659
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مایک پمپئو از حضور مایک اسپر در صدارت پنتاگون استقبال و قدرت نظامی را مکمل دیپلماسی آمریکایی توصیف کرد!


وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «پل زدن بین دیپلماسی و دفاع برای سیاست خارجی آمریکا و حمایت از منافع ما حیاتی است. به مارک اسپر برای تأییدش به‌عنوان وزیر جدید دفاع تبریک می‌گویم. آماده همکاری با شما هستم.»



مجلس سنای آمریکا روز گذشته، صلاحیت مارک اسپر 55 ساله را به‌عنوان وزیر جدید دفاع این کشور تأیید کرد. وی جانشین «جیمز متیس» است که در پائیز سال گذشته به دلیل اختلاف با ترامپ، از سمت خود کناره‌گیری کرد. بعد از متیس، «پاتریک شاناهان»، سرپرستی وزارت دفاع را بر عهده گرفت و گزینه موردنظر ترامپ برای تصدی این پست بود اما به دلیل انتشار اخباری مبنی بر سوء رفتار و خشونت با خانواده ا ش از نامزدی ریاست پنتاگون کناره گرفت.


اسپر از طرفداران دیپلماسی و مخالف جنگ با ایران است. وی در جلسه استماع کنگره که سه‌شنبه هفته پیش در کمیته نیروهای مسلح این نهاد قانون‌گذار برگزار شد، تصریح کرد که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و باید از کانال دیپلماسی وارد تعامل با تهران شد. وی اما حدود یک ماه پیش در بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا گفته بود که هیچ‌کس نباید خویشتن‌داری آمریکا را به حساب ضعف کاخ سفید بگذارد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: پمپئو جیمز متیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته