دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 09:59

امضای یادداشت تفاهم همکاری‌ میان ایران و بولیوی

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بولیوی یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای میان ایران و بولیوی را در زمینه ظرفیت‌سازی فناوری‌های پیشرفته امضا کرد.
کد خبر : 406621
51.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه در سفر محمدجواد ظریف به بولیوی، سند یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی میان وی و دیه‌گو پاری، وزیر امور خارجه بولیوی امضا شد.


در این یادداشت تفاهم، طرف ایرانی متعهد شد دانش فنی فناوری نانو را به‌واسطه ایجاد رشته کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و همچنین تأسیس آزمایشگاه تخصصی نانو در دانشگاه «امی» بولیوی در چارچوب همکاری توسعه‌ای جنوب – جنوب بنیان نهد.


در مراسم امضای این یادداشت تفاهم، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار آماده به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با ملت‌هایی است که پیشرفت خود را به کشورهای حامی یکجانبه‌گرایی پیوند نزده‌اند و در فربه‌تر شدن نظام سلطه نقشی ایفا نمی‌کنند.


وزیر امور خارجه کشورمان افزود: راز پیشرفت و توسعه کشورهایی که مصمم به حفظ استقلال خود در جهانی که کشورهای استعماری، در تلاش برای تعمیق وابستگی سایر کشورها هستند، چشم فروبستن از حمایت‌های مشروط این کشورها و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و همچنین به مشارکت گذاشتن ظرفیت‌های خود با کشورهای همسوست. سیاستی که جمهوری اسلامی ایران از چهار دهه قبل تاکنون و پس از انقلاب اسلامی در پیش گرفته و خوشبختانه با همین رویکرد به کسب دستاوردهای شگرفی در حوزه‌های مختلف دفاعی، هسته‌ای و علمی و فناوری موفق شده است. تاجایی که با وجود اعمال فشارهای گوناگون و سنگین 40 ساله از سوی کشورهای سلطه‌طلب، همچنان با اقتدار در حال پیمودن قله‌های پیشرفت و توسعه است.


این برنامه همکاری با هدف توانمندسازی و تربیت نخبگان بولیویایی در حوزه نانو و تولید مشترک محصولات دانش‌بنیان نانویی و همچنین تجاری‌سازی آن در منطقه آمریکای لاتین به اجرا درخواهد آمد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته