دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 11:38

واکنش کرملین به پرواز خطرناک جنگنده‌های کره جنوبی در کنار بمب‌افکن‌های روسیه

وزارت دفاع روسیه، پرواز جنگنده‌های کره جنوبی در نزدیکی بمب‌افکن‌های روسیه را موجب به خطر انداختن پرواز آن‌ها دانست.
کد خبر : 406399
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های کره جنوبی پرواز بمب‌افکن‌های روسیه را به خطر انداخته‌اند.


ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز مدعی شده بود که هواپیماهای روسی، مرزهای هوایی این کشور را دو بار بر فراز دریای ژاپن نقض کرده‌اند.


وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که بمب‌افکن‌های «TU-95» روسیه از مسیر پروازی خود منحرف نشده و در تطابق با قوانین بین‌المللی عملیات خود را انجام داده‌اند.


بر اساس این بیانیه، دو فروند جنگنده اف – 16 کره جنوبی با مانورهای «غیرحرفه‌ای»، در مسیر بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه پرواز و امنیت آن‌ها را تهدید کردند اما اقدام به شلیک هشدار نکردند.


وزارت دفاع روسیه با اشاره به منطقه شناسایی سامانه دفاع هوایی کره جنوبی افزود: این اولین بار نیست که خلبانان کره جنوبی به شکل ناموفقی تلاش کرده‌اند که مانع پرواز هواپیماهای روسیه بر فراز «منطقه خنثی دریای ژاپن» شوند.


در انتهای این بیانیه آمده است: مناطق این‌چنینی در قوانین بین‌المللی قید نشده و توسط روسیه به رسمیت شناخته نمی‌شوند که بارها از طریق کانال‌های مختلف به‌طرف کره‌ای گزارش‌شده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: کره جنوبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته