دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 11:22
در پاسخ به رزمایش کره جنوبی؛

رهبر کره شمالی از زیردریایی جدید این کشور بازدید کرد

رهبر کره شمالی در واکنش به رزمایش نظامی همسایه جنوبی خود از یک فروند زیردریایی جدید این کشور با قابلیت حمل موشک بالستیک بازدید کرد.
کد خبر : 406389
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، یک هفته پس‌ازاینکه کره شمالی تهدید کرد رزمایش نظامی کره جنوبی می‌تواند باعث لطمه به گفتگوهای پیونگ‌یانگ با واشنگتن شود، کیم جونگ اون از یک زیردریایی جدید بازدید کرد.


خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد این زیردریایی به دریای شرقی که به «دریای ژاپن» معروف است، اعزام خواهد شد اما مشخصات یا محل بازدید آن را ذکر نکرد. این خبرگزاری نوشت: «رهبر کشورمان از جزئیات عملیاتی، تاکتیکی و همچنین سیستم تسلیحاتی این زیردریایی مطلع شد.»


کره شمالی ناوگان بزرگی از زیردریایی در اختیار دارد اما تنها یکی از آن‌ها از قابلیت حمل موشک‌های بالستیک برخوردار است. تحلیلگران معتقدند که سایز ظاهری زیردریایی جدید نشان می‌دهد که برای حمل موشک طراحی‌شده است.


در اردیبهشت سال جاری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش بسیار ملایمی به آزمایش موشکی کره شمالی نشان داد و گفت: «موشک‌های آزمایش‌شده، کوتاه برد بودند و ابداً فکر نمی‌کنم که این اقدام، نقض اعتماد باشد. ممکن است در مواردی این‌چنین باشد اما روز گذشته این‌طور نبود.» موشک‌های شلیک‌شده کوتاه برد بودند و این مورد بسیار استاندارد بود، بسیار استاندارد.»


رونمایی از زیردریایی جدید کره شمالی در حالی است که در 9 تیرماه سال جاری، دونالد ترامپ با کیم جونگ اون در خاک کره شمالی با یکدیگر مصافحه کردند. ترامپ اولین رئیس‌جمهور آمریکاست که به کره شمالی رفته است و این دو رهبر درمجموع، تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند.


کره شمالی، برگزاری مانور نظامی همسایه جنوبی خود را همواره تهدیدی برای خود دانسته و آن را موجب صدمه زدن به روند گفتگوهای صلح با این کشور و آمریکا تلقی کرده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته