دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1398 - 19:17
اکبری خبر داد:

نجات ۶۳۸ غریق در دریای مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: تیم‌های جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز طرح کاهش غریق در خرداد ماه سال جاری تا پایان تیر ماه موفق شدند، ۶۳۸ غریق را از امواج خزر نجات دهند.
کد خبر : 406287
1-58.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، مجتبی اکبری با اعلام استقرار بیش از یک‌هزار نجات‌گر و ناجی غریق در ۴۰۰ نقطه پرخطر ساحل استان مازندران اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز طرح کاهش غریق در خرداد ماه سال جاری تا پایان تیر ماه موفق شدند، ۶۳۸ غریق را از امواج خزر نجات دهند.


وی با اشاره به انتقال ۳۶ نفر به مراکز درمانی افزود: در همین مدت ‌۳ هزار و ۶۵۱ نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اجرای طرح کاهش غریق در ساحل مازندران را مهم‌ترین برنامه عملیاتی هلال احمر این استان در تابستان ۹۸ برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی منطقه عملیاتی در سواحل مازندران و حدود ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در طول ۴۰۰کیلومتر ساحل استان، تیم‌های نجات غریق و امداد ثابت و سیار موتوری برای امداد و نجات و هشدار و پیشگیری در نقاط پرخطر ساحل مازندران مستقر شده‌اند که این عملیات در حقیقت یکی از بزرگترین و مهمترین مأموریت‌های امدادی در سطح کشور است.


اکبری ادامه داد: به‌منظور اجرای عملیات کاهش غریق در سواحل استان که از اوایل خرداد ماه سال جاری اجرایی شده است، بیش از یک هزار نجاتگر و ناجی غریق با به‌کارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودروهای نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.


وی در پایان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تلفات جانی در سواحل مازندران در سال گذشته، گفت: امسال با توجه به تجربیات گذشته برای به حداقل رساندن غرق‌شدگان تلاش می‌کنیم و هموطنان نیز برای حفظ جان خود باید به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر‌خطر خودداری کنند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته