دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عمران‌نژاد به آنا خبر داد:

جذب دانشجوی پرستاری و پزشکی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت گفت: مقدمات راه‌اندازی رشته‌های پرستاری و پزشکی در این واحد دانشگاهی فراهم شده و به‌زودی دانشجو در این رشته‌ها جذب می‌شود.
کد خبر : 406281
IMG_20190723_102405_119.jpg

حجت‌الاسلام یوسف عمران‌نژاد به مناسبت سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: منطقه دهدشت از لحاظ برخورداری امکانات را باید جزء مناطق محروم قلمداد کرد و بالطبع دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت نیز چنین وضعیتی دارد.


وی با بیان ویژگی شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: شهر دهدشت ازلحاظ جغرافیایی در بن‌بست قرار دارد و مردم از این حیث دچار مشکلاتی هستند به عبارتی این شهر در مسیر و راه مواصلاتی استان‌های دیگر نیست که مسئولان در این‌باره باید اقدامات مقتضی داشته باشند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت خاطرنشان کرد: به‌دلیل ویژگی‌هایی که در شهر دهدشت وجود دارد، اکثر نخبه‌های شهر به‌محض فرصتی که به دست می‌آورند از دهدشت خارج می‌شوند و به سمت مرکز استان یا شیراز و تهران می‌روند.


عمران‌نژاد افزود: در این شهر متأسفانه از حضور خیران بی‌بهره هستیم و صنعت فراگیری در این شهر فعالیت ندارد و اقتصاد شهر با تمرکز بر کشاورزی و دامداری می‌گذرد.


وی با بیان اینکه دهدشت با ویژگی‌هایی که برشمردم، دارای فرصت‌هایی است، افزود: این واحد دانشگاهی با قابلیت‌هایی که دارد و با فرصتی که شهرهای اطراف دهدشت در اختیار این دانشگاه قرار داده ازجمله ظرفیت‌های خوب برای توسعه است.


سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت یادآور شد: با اقداماتی که برای این واحد دانشگاهی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با توسعه و ایجاد رشته‌های پزشکی، پرستاری، کاردانی اتاق عمل و مامایی به آینده خوش‌بین هستیم که با راه‌اندازی این رشته‌ها نفع آن به‌کل شهر می‌رسد؛ چراکه این رشته‌ها برای دانشجویان جذاب بوده و از رفتن دانشجویان به سایر شهرها برای ادامه تحصیل جلوگیری می‌کند.


قول‌های مساعد برای راه‌اندازی رشته پرستاری


عمران‌نژاد افزود: مرکز استان برای راه‌اندازی رشته پرستاری که می‌تواند یک‌ رشته درآمدزا باشد، قول همکاری داده است. با شبکه بهداشت و هلال‌احمر نیز برای راه‌اندازی رشته پرستاری مذاکراتی داشته‌ایم و قول مساعد دادند تا با فراهم‌کردن زیرساخت‌های آموزشی در راه‌اندازی این رشته به ما کمک کنند.


وی گفت: اکنون دانشکده پزشکی و پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت نداریم، مقدمات راه‌اندازی این دانشکده‌ها فراهم‌شده و پرونده‌ها را برای ایجاد این دو دانشکده به مرکز استان و تهران ارسال کرده‌ایم، نگاه‌های مدیران بالادستی به راه‌اندازی این رشته‌ها مثبت بوده که امیدوارم از ابتدای مهر 98 یا ترم دوم سال تحصیلی جدید یک یا دو رشته از رشته‌هایی که نام بردم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت راه‌اندازی کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت با یادآوری ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: یک باب سوله در این واحد دانشگاهی وجود دارد که حدود سه تا چهار میلیارد تومان هزینه دربرداشته و حدود 10 سال بدون استفاده رهاشده و در حال مستهلک شدن است.


عمران‌نژاد افزود: برآورد کرده‌ایم این سوله برای رسیدن به وضعیت مطلوب حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و می‌توان با هزینه‌کرد ماهانه 50 میلیون تومان این سوله را به چرخه استفاده برگرداند.


وی چهره جوان شهر دهدشت را فرصتی برای رویکرد ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت عنوان کرد و به آنا گفت: با توجه به اینکه شهر دهدشت یک شهر جوان است و امکانات ورزشی در این شهر وجود ندارد، می‌توانیم نقایص سالن را برطرف کرده و این سوله را به یک سالن ورزشی تبدیل کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت یادآور شد: این سالن کاربری فوتسال، والیبال، ورزش‌های رزمی و سایر ورزش‌هایی که داخل سالن برگزار می‌شود را دارد. با شهرداری هم در حال رایزنی هستیم تا زمین چمن مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت را ساماندهی کنیم.


راه‌اندازی سایت فوتبال ساحلی و پیست موتورسواری


عمران‌نژاد اظهار کرد: راه‌اندازی سایت فوتبال ساحلی از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت است که با توجه به حدود هفت‌ تا هشت هکتار زمین بدون استفاده‌ای که داریم سعی داریم استادیوم فوتبال ساحلی در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی کنیم.


وی با بیان اینکه به مشاوران سپرده‌ایم که طرح مطالعاتی استقبال از فوتبال ساحلی بررسی شود تا از هزینه بدون برنامه جلوگیری شود، افزود: در کنار آن در حال راه‌اندازی پیست موتورسواری نیز هستیم. راه‌اندازی گلخانه در دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت ازجمله برنامه‌های ما برای ایجاد درآمدزایی غیر شهریه‌ای است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت با بیان رویکرد جدید این دانشگاه گفت: آموزش فنون و مهارت‌ها و کارهای فنی را که درگذشته در دانشگاه کمتر بوده افزایش داده‌ایم و درصدد هستیم این اقدام بیشتر لمس شود.


عمران‌نژاد افزود: بیش از 200 دانش‌آموز در مدارس سمای دهدشت در حال تحصیل هستند و حدود 60 تا 70 دانشجو نیز در مقطع کاردانی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت در حال تحصیل هستند.


وی گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا یکی از اعضای هیئت‌علمی به‌عنوان مسئول و کارمندان این واحد دانشگاهی برای ادامه خدمت در سما حضور پیدا کنند؛ چراکه ظرفیت بهره‌گیری از کارکنان دانشگاه آزاد واحد دهدشت و حتی استادانی که موظفی آنان تکمیل نمی‌شود، وجود دارد تا سنوات خدمتی خود را در سمای دهدشت تکمیل کنند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت تأکید کرد: از رسانه‌های ملی و استانی توقع داریم برای معرفی ظرفیت‌های مختلف دهدشت و دانشگاه ما را یاری کنند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
۰
با سلام خواهشا رشته های پزشکی را خراب نکنید. دانشگاه ازاد دهدشت نمی تونه و مجوز رشته پزشکی را به ان دانشگاه نخواهند داد. علم داره تو این مملکت بی ارزش می شه
ع۰ب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
۰
دوست عزیز دانشگاه ازاد دهدشت هم خیلی خوبه وباظرفیته
انشاله که رشتهای پزشکی وزیرگروه اون چاره سازه
قالیشویی ادیب