دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 08:10
گشتی در گفتگو با آنا:

ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی فومن و شفت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌‌رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: ساختمان 6 هزار و 225 متر مربعی در دست احداث این واحد دانشگاهی تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر : 406204
photo5891210746921070957.jpg

سید سجاد گشتی با گرامیداشت سوم مردادماه 83 سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در فومن اظهار کرد: این واحد دانشگاهی فعالیت رسمی خود را در سال 83 با استقرار دو رشته حسابداری و کامپیوتر در مقطع کاردانی و جذب 318 دانشجو با آزمون از سراسر کشورمان فعالیت خود را آغاز کرد.


وی با بیان اینکه تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی موردتوجه مردم و طالبان علم در منطقه فومن و شفت بوده است، اضافه کرد: سال‌های آغاز فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان‌های فومن و شفت در غرب مرکز استان گیلان، این واحد دانشگاهی با پنج عضو هیئت‌علمی و پنج کارمند در ساختمانی استیجاری مورد استقبال قرار گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت ادامه داد: نزدیکی این واحد دانشگاهی به مرکز استان سرسبز و همیشه‌بهار گیلان و واقع بودن آن در یک منطقه گردشگرپذیر مانند شهرک تاریخی ماسوله و دژ عظیم «قلعه رودخان» در فومن و بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق -علیهماالسلام- در شفت، موجب اشتیاق بیشتر افراد برای حضور و کسب علم و دانش در این واحد دانشگاهی شد.


گشتی خاطرنشان کرد: در 15 سال فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت تاکنون 5 هزار و 491 نفر موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات خود در قالب مدارک موقت و دانشنامه شده‌اند و حدود همین میزان نیز تأییدیه تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان این واحد دانشگاهی صادر شده است.


وی گفت: اکنون نیز این واحد دانشگاهی 37 رشته در دفترچه آزمون دارد که در 21 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد دارای دانشجو است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه اکنون 34 عضو هیئت‌علمی و 30 کارمند توفیق ارائه خدمت به دانشجویان را دارند، افزود: تمام تلاش همکاران ما در این مجموعه این است که بتوانند با اجرای صحیح بخشنامه‌های سازمان مرکزی و سیاست‌های ابلاغی، خدمات درخور شأن به جامعه دانشگاهی ارائه کنند.


گشتی اظهار کرد: در همین راستا تکمیل ساختمان در دست احداث واحد فومن و شفت به مساحت 6 هزار و 225 مترمربع در چهار طبقه که 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا آخر سال 98 به پایان برسد، مورد تأکید ویژه است.


وی به تشریح وضعیت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت پرداخت و به آنا گفت: اکنون مساحت کل ساختمان‌های این واحد دانشگاهی 8 هزار و 924 مترمربع، کل سایت دانشگاه 33 هزار و 478 مترمربع و مساحت کل اراضی وابسته 59 هزار و 602 مترمربع است.


بهره‌برداری مناسب از زمین 22 هزار مترمربعی در شفت


سید سجاد گشتی رئیس واحد فومن


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشاورزی بسیار مناسب استان گیلان، رایزنی‌های لازم برای بهره‌برداری مناسب از زمین 22 هزار مترمربعی مستقر در شهرستان شفت با اولویت پرورش گیاهان دارویی در مرحله استانی و سازمانی صورت پذیرفته است.


گشتی قابلیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در سطح استان به‌عنوان یک واحد کوچک دانشگاهی را مناسب دانست و بیان کرد: این واحد دانشگاهی با دارا بودن هفت کارگاه و آزمایشگاه تخصصی فنی مهندسی به‌عنوان یکی از سه واحد دانشگاهی درآمدزا در حوزه فعالیت‌های مربوط در استان گیلان پس از واحدهای دانشگاهی رشت و لاهیجان معرفی شده است.


وی افزود: در این راستا این واحد دانشگاهی عضویت موقت آزمایشگاه بتن در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ریاست جمهوری را در کارنامه فعالیت خود دارد.


کارنامه فعالیت‌های پژوهشی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت تشریح کرد: طرح برون‌دانشگاهی تدوین پیش‌نویس استاندارد کالیبراسیون دستگاه تصحیح‌کننده حجم گاز در قراردادی با شرکت گاز استان گیلان، ثبت اختراع دیتالاگر چندحسگری نمونه‌بردار موازی با رابط بلوتوث، برگزاری سه همایش منطقه‌ای و ملی، تجهیز کتابخانه با 22 هزار جلد کتاب، انجام 32 مورد طرح پژوهشی و بیش از 211 مقاله منتشر شده در مجلات و کنفرانس‌های معتبر علمی ملی و بین‌المللی، بخشی از کارنامه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت است.


گشتی با بیان اینکه در حوزه دانشجویی و فرهنگی برنامه‌ها، همایش‌ها، مقام‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت انجام شده گفت: در کنار همه موفقیت‌های حاصل‌شده در این حوزه‌های مهم و ارزشمند، میزبانی مسابقات استانی قرآن و عترت و رایزنی لازم برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه تربیت‌بدنی در سطح ملی و استانی با توجه به ظرفیت‌ها و استقبال جوانان منطقه از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت چگونگی ارائه خدمات مالی به دانشجویان را بیان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته برای تسهیل در امور مالی دانشجویان، به میزان حدود 3 میلیارد و 870 میلیون ریال وام دانشجویی برای 238 دانشجو متقاضی در قالب وام صندوق رفاه دانشجویی این واحد دانشگاهی و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشکیل پرونده و پرداخت شده است.


گشتی افزود: با توجه به عملکرد مناسب صندوق رفاه در جذب تسهیلات، پیگیری و وصول مطالبات معوق در سال تحصیلی 98-97 دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تجلیل قرار گرفت.


وی توجه به مباحث فرهنگی را در صدر فعالیت‌های این واحد دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار کرد: حضور اقشار مختلف طالبان به تحصیل علم و دانش در این واحد دانشگاهی و استشمام شوق‌وذوق جوانان این مرزوبوم برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی کارشناسی و کاردانی و رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در طول 15 سال از فعالیت علمی، آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و فرهنگی، نوید روزهای امیدبخش را در سرزمین عالمان و عارفان وارسته مانند بزرگ مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره) و فرهیختگان ادبی و فرهنگی نظیر کیومرث صابری فومنی معروف به گل‌آقا را می‌دهد.


انتهای پیام/4117/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته