دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 15:49

فردا انتخابات پارلمان محلی کاتالونیا برگزار می‌شود

انتخابات پارلمان محلی منطقه کاتالونیا در اسپانیا فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود.
کد خبر : 40613

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، انتخابات پارلمان محلی منطقه کاتالونیا که قرار است فردا یکشنبه برگزار شود، از آن رو مهم تلقی می‌شود که بر طبق نظرسنجی‌ها به‌نظر می‌آید احزاب استقلال‌طلب «کاتالان» شانس زیادی برای کسب اکثریت آراء را دارند.


براساس این گزارش، دولت مرکزی اسپانیا اعلام کرده است که دولت‌های محلی نمی‌توانند اعلام استقلال کنند ولی اگر احزاب استقلال‌طلب در پارلمان محلی اکثریت آراء را دراختیار داشته باشند، برای گرفتن اختیارات بیشتر از قدرت نفوذ برخوردار خواهند بود.


سال گذشته در همه‌پرسی نمادین 80 درصد رای‎دهندگان خواستار استقلال کاتالونیا از اسپانیا شدند. حزب محافظه‌کار حاکم و «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر از مردم کاتالونیا خواسته‌اند جدایی‌طلبان را در انتخابات رد کنند.


روزنامه «ال‌پائیس» چاپ مادرید در یادداشتی هشدار داده است که بحران جدایی‌طلبی ممکن است ضربه بزرگی به اسپانیا بزند. این در حالی است که شب گذشته (جمعه) و در آستانه برگزاری انتخابات، استقلال‌طلبان تظاهرات بزرگی در بارسلون برگزار کردند.


«آرتور ماس» رئیس دولت محلی کاتالونیا چهارشنبه گذشته وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمان محلی، ظرف 18 ماه کاتالونیا را از اسپانیا جدا کند.


پس از بحران مالی جهانی در سال 2008 و بحران حوزه یورو، اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی بوده است که بیشترین ضربه‌ها را از بحران متحمل شده است. بیکاری بالا و اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی باعث شده که در مناطق دیگر اسپانیا نیز نارضایتی عمومی افزایش یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ماریانو راخوی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته