دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1398 - 11:11
در واکنش به اتهام یک نماینده؛

کریمی‌قدوسی:آقای رحیمی، نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم!

نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اتهام ایرانی نبودنش گفت:قای رحیمی جهان‌آبادی گندم کابل و عدسی مجلس یازدهم را نخواهید خورد.
کد خبر : 406120
a8d83dc2-d43c-489f-b21c-f7159e91daba.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جواد کریمی‌قدوسی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به صحبت‌های روز گذشته جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام درباره تابعیت وی مطرح کرده بود، اظهار کرد: بنده آقای رحیمی جهان‌آبادی را نمی شناختم، در نخستین روز تشکیل مجلس دهم شورای اسلامی که به مرقد حضرت امام خمینی (ره) رفتیم، آخر صف نشسته بودم، کسی آمد کنار من نشست و گفت من رحیمی هستم، گفتم کدام رحیمی؟ گفت نماینده تربت‌جام، گفتم بفرمایید.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هیچ عنوان در سخنرانی تربت جام اسمی از فرد خاصی نیاوردم و حتی اشاره به نماینده آنجا هم نکردم و بر اساس ملاکی که امام خمینی از نمایندگان می‌خواست که به وظایفشان عمل کنند به خصوص در نطق‌ها، می‌گویم فردی در نطق مجلس گفت فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی را به فروپاشی جمهوری اسلامی نسبت داد و گفت کشور تکه تکه شد چرا که مردمشان گرسنه بودند در حالی که امام خمینی (ره) فروپاشی شوروی را ناشی از مقابله آن با دین می‌دانست. بنده در آن صحبت اشاره کردم که فردی در نطق خود تلاش می‌کند از جریان باستانی گرایی دفاع کند در حالی که ما حق نداریم به جز اینکه برای اسلام خرج کنیم کاری انجام دهیم.


وی با تأکید بر اینکه مخالفت بنده و پیگیری‌هایم در سطوح بالاتر از ایشان است و همه می‌دانند اولویت‌هایم چه چیزهایی است، افزود: مواضع بنده در طول این مدت فتنه، نفوذ و سران نفوذ، فساد و سران فساد، خیانت و سران خیانت بوده است و در طول این مدت مخالفت کرده‌ام با کسانی که مخفیانه با سفیر انگلیس جلسه می‌گذارند و مورد خطاب آیت‌الله یزدی قرار می‌گیرند، بنده با این نوع افراد کار دارم نه با امثال شما.


وی با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله یزدی مبنی بر اینکه از نماینده‌ای سوال کردم فلان روز در کجا بودید، رنگش پرید، گفت: بنده معتقدم  در مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل می‌کنم و خودم را مستلزم رعایت قوانین می‌دانم چرا که آقای کدخدایی اعلام کردند به 3 دلیل نمایندگان رد صلاحیت می‌شوند، فساد مالی، فساد اخلاقی، مواضع‌شان بر علیه حاکمیت جمهوری اسلامی و آیت‌الله جنتی نیز در این رابطه گفتند ما به مرّ قانون عمل می‌کنیم بنابراین هر کس در این مجلس در سطح نظام به این تکلیف الهی عمل نمی‌کند انتظار نداشته باشد که ما با آن مخالفتی نکنیم.


کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: بنده به هیچ جایی وصل نبوده و از هیچ جایی خبری دریافت نمی‌کنم و صرفاً بر اساس ارزیابی‌های شخصی موضع‌گیری می‌کنم و آنچه را که آقای رحیمی جهان آبادی در رابطه با بنده بیان کرد حدیث نفس خودشان است.


وی افزود: شما اینچنین ویژگی‌هایی دارید که به بنده نسبت دادید. تاکنون بنده هیچ ادعایی نسبت به سابقه خود در دوران دفاع مقدس نداشتم و هیچ مزدی در این خصوص طلب نکردم. شما می‌توانید از آقای کرم‌پور نماینده فیروزآباد در رابطه با بنده سوال کنید که بنده را چگونه دیدند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به آقای رحیمی جهان آبادی وعده دادند که اگر شما رد صلاحیت شدید، شما را در آینده به عنوان سفیر در کابل معرفی می‌کنیم لذا به وی با اطمینان بر اساس این ویژگی‌ها عرض کنم شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم!


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته