دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 15:42
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

یک درصد از دانش‌آموزان کشور مخدر استفاده می‌کنند/ 15هزار معتاد متجاهر در تهران زندگی می‌کنند

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیاردی ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: یک درصد دانش‌آموزان مواد مخدر مصرف می‌کنند.
کد خبر : 40609

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علیرضا جزینی در حاشیه مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در پاسخ به سئوالی در خصوص ایجاد کمپ برای دانش‌آموزان معتاد، گفت: تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش امضا شده است و بر این اساس 10 درصد از مدارس کشور تحت پوشش آموزش‌های مقدماتی پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته‌اند که این مقدار رضایت‌بخش نیست و قرار است افراد تحت پوشش افزایش یابند.


وی با اشاره به ثابت بودن تعداد دانش‌آموزان معتاد در حدود یک درصد، گفت: دانش‌آموزان معتقد نباید از مدرسه اخراج شوند و نمی‌شوند و با همکاری بهزیستی، مصرف کنندگان و معتادان دانش‌آموز را در مراکز بهزیستی مداوا می‌کنیم.


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در رابطه با نتیجه جلسات وزیر کشور با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مسئول در خصوص ساماندهی 15 هزار معتاد متجاهر، گفت: سال گذشته چند جلسه با حضور شهردار، وزیر کشور و دیگر دست‌اندرکاران موضوع برگزار شد و شهرداری در این جلسات متعهد شد 6 هزار ظرفیت ساماندهی ایجاد کند که در حال حاضر 2500 ظرفیت ایجاد شده است.


وی گفت: در هفته گذشته جلسه دیگری برای بررسی برایند و عملکرد برگزار شد و شهرداری تعهد کرد هر چه سریع‌تر این ظرفیت را آماده کند و تا 2500 نفر نیز خوش اداره کننده این فضای ترک اعتیاد باشد که مورد موافقت وزیر کشور نیز قرار گرفت.


جزینی تصریح کرد: هدفمان این است که افراد کارتن‌خواب را به طرف درمان و پس از آن بازتوانی اجتماعی سوق دهیم تا به اجتماع بازگردند و حرفه‌آموزی داشته باشند.


مخدر کروکودیل در کشور ما وجود ندارد


سردار علی مؤیدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در حاشیه این مراسم در رابطه با انتشار اخباری در خصوص مصرف قرص کروکودیل به عنوان یک ماده مخدر صنعتی، گفت: وجود کروکودیل در کشور تکذیب می‌شود و پلیس تنها مرکز اظهار نظر کننده در این حوزه است.


مویدی تصریح کرد: پلیس با داشتن آزمایشگاه و آنالیز مواد چنانچه به مواد جدید دست پیدا کند آن را به ستاد مبارزه با مواد مخدر و جامعه گزارش می‌کند و تاکنون گزارشی درباره چنین ماده مخدری نداشتیم.


وی در رابطه با طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: پلیس در راستای تدابیر اتخاذ شده فرمانده ناجا، آمادگی کامل دارد و اقدامات لازم در جهت شناسایی معتادان متجاهر را انجام داده و منتظر سوت آغاز طرح است.


وی یادآور شد: در سراسر کشور آمادگی کامل داریم تا معتادان متجاهر و خرده فروشان را جمع‌آوری کنیم و همه تمهیدات و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است اما این موضوع، موضوعی بین بخشی است و تنها دستگاهی که آمادگی اجرایی کردن این کار را دارد پلیس است.


در همین حال جزینی در پاسخ به اعتبار لازم برای ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: رقمی در حدود 200 میلیارد تومان برای اجرایی کردن این طرح لازم است.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد: با رقم کمتر از این نیز می‌توان این طرح را به اجرا رساند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته