دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 14:19
جاویدنیا:

روزانه 12 میلیون محتوای خلاف ارزش‌ها در اینستاگرام منتشر می‌شود

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: روزانه 12 میلیون محتوای خلاف ارزش‌ها در اینستاگرام منتشر می‌شود و وزارت ارتباطات باید این فضا را کنترل کند.
کد خبر : 405946
677.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه قضائیه، جواد جاویدنیا در بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با موضوع فضای مجازی حقوق کودک گفت: بسیاری از کشور‌ها که ارزش‌های ما را ندارند، خیلی دقیق‌تر به موضوعات مربوط در این زمینه می‌پردازند و ما ۲۵ میلیون کودک داریم و این کودکان از همان استانداردی استفاده می‌کنند که بزرگسالان برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.


وی افزود: در حال حاضر فیلترینگ بیشتر جنبه حاکمیتی یافته است تا اینکه جنبه مردمی و مطالبه عمومی به خودش بگیرد. در حالی که در بسیاری از کشور‌ها به این شکل است و خود مردم خواستار آن هستند و بزرگسالان در بسیاری از کشور‌ها در بحث اینستاگرام نسبت به مخاطراتی که این فضا برای کودکان دارد، عکس‌العمل نشان می‌دهند.


سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور ادامه داد: مدت‌هاست که بحث اینترنت طبقه‌بندی شده مطرح است، اما اقدام عملی و اجرایی در این زمینه نشده است و جدیدترین فیلترشکن‌ها در اختیار کودکان است. فردی می‌گفت وقتی برای استفاده از فیلترشکن به مشکلی بر می‌خوریم از کودکان درخواست کمک داریم که تأسف‌آور است.


جاویدنیا اظهار کرد: دسترسی آسان است و در نرم‌افزار‌های جستجوگر و گوگل پلی دسترسی آسان برای کودکان باز است که جای تأسف دارد و آمار بالایی از فیلترشکن‌ها در این نرم‌افزار‌ها منتشر می‌شود و نیز نرم افزار‌های غیراخلافی که وجود دارد نگران کننده است و باید وزارت ارتباطات غیر از بحث محتوا راجع به بحث سالم‌سازی و اینترنت کودکان توضیح دهد و به جد دنبال آن باشند که چه اقدامی انجام شده است.


وی افزود: متأسفانه در اینترنت کودکان مانعی وجود ندارد و هرچه سریعتر باید اقدام لازم انجام شود.


سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور تصریح کرد: ۲۵۰ میلیون محتوای روزانه در اینستاگرام منتشر می‌شود و ۳۰ درصد آن مسائل غیراخلاقی است و روزانه بیش از 12 میلیون محتوای خلاف ارزش‌ها منتشر می‌شود که باید ساماندهی شود.


جاویدنیا افزود: با تأکید بر وظیفه اصلی دستگاه‌های مرتبط و اینکه با حالت اجبار نخواهیم کودکان را به فضای سالم ببریم و با تأکید بر زیرساخت‌های فنی لازم برای تفکیک اینترنت کودکان باید اقدامات لازم را انجام دهیم.


وی گفت: سواد فضای مجازی کودکان امر شایسته‌ای است و باید انجام شود، اما نباید کودکان را در این فضا رها کنیم و شما می‌بینید کشور‌ها در این زمینه چقدر حساسیت دارند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: اینستاگرام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته