دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 14:59

ناظم الشریعه: برای موفقیت تیم فوتسال، اتاق فکر تشکیل می‌دهم/ وحید شمسایی اسطوره فوتسال جهان است

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: وحید شمسایی سرمربی تاسیسات است اما سرمربی تیم ملی نیست. همه باید قبول کنیم که او استثنایی در فوتسال است.
کد خبر : 40589

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، ظهر امروز نشست مطبوعاتی محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال با حضور رضا افتخاری رییس کمیته فوتسال، محمد هاشم زاده مربی این تیم، امیر فراشی مربی دروازه بان ها و ناصر پیروردی مربی بدنساز تیم ملی فوتسال برگزار شد.


ناظم الشریعه در ابتدای صحبتش در خصوص عملکرد فدراسیون در قبال تیم ملی فوتسال گفت: «وقت زیادی را از دست دادیم، اما پتانسیل فوتسال ما بالاست. وقتی کفاشیان از سفر خارج از کشور برگشت یکسری صحبت ها را با او مطرح می کنیم. باید قبول کنیم که در چند ماه گذشته به هر دلیلی حمایت ها انجام نشده است، پس باید راهکارهایی را در نظر بگیریم که نتایج خوبی بگیریم.»


سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در مورد نحوه دعوت شدن استعدادها و پدیده ها به تیم ملی گفت: «از اول سال کاری را در این زمینه شروع کردیم. طرحی را به فدراسیون دادیم که ایران را بر اساس جغرافیا و استعداد به 10 منطقه تقسیم کردیم. 10 استعدادیاب که از لحاظ فنی و اخلاقی مورد قبول ما باشد در نظر گرفتیم. هر استان بین 100 تا 150 نفر در اردوها شرکت می کنند که متولدین 74 به بالا هستند. از بین 10 منطقه در حال حاضر در 3 منطقه کار اردوها به پایان رسید و 3 منطقه دیگر در حال برگزاری است و تا پایان سال اردوهای مناطق دیگر نیز انجام می شود.»


وی ادامه داد:« این مسئله باعث می شود که تفکر مربی به تفکرات سرمربی تیم ملی نزدیک شود. این مسئله در هیچ جایی انجام نمی شود. وقتی تفکر 100 نفر به تفکرات سرمربی تیم ملی نزدیک شود باعث پیشرفت بیشتر فوتسال می‌شود.»


ناظم الشریعه درباره اهمیت لیگ فوتسال در پیشرفت تیم ملی اظهار کرد: «لیگ اهمیت خاصی برای ما دارد زیرا بازیکنان تیم ملی از داخل لیگ انتخاب می شوند. لیگ ما 5-6 روزه برگزار می شود و نمی توانیم شرایط را برای باشگاه ها سخت کنیم. باید سعی کنیم که آماده‌ترین افراد را انتخاب کنیم. به همین دلیل لیست را برای بازی با روسیه نگه داشتیم تا هفته های پایانی که بتوانیم افراد را به خوبی انتخاب کنیم.»


وی در ادامه با بیان این موضوع که وفاق ملی باعث موفقیت تیم فوتسال می‌شود ادامه داد: «باید یک مقدار منطقی فکر کنیم. هر شخصی مسائلی را مطرح کند من کوتاه می‌آیم. مطمئن باشید ما این وفاق ملی را به وجود خواهیم آورید حتی اگر برخی افراد این مسئله را نخواهند. از سال 75 در فوتبال حضور دارم و می دانم برای موفقیت در فوتسال باید چه کار‌هایی را انجام داد.»


سرمربی تیم ملی در مورد تشکیل اتاق فکر برای برای تیم ملی فوتسال اظهار کرد:«اتاق فکری را آماده می کنیم که همه چیز به روز باشد. دنبال تغییر هستیم و شاید یکی از دلایلی که نتوانستیم موفق باشیم این بوده که از فکرهای بالقوه نتوانستیم استفاده کنیم. برای من سن بازیکن اصلا مهم نیست؛ شک نکنید که بازیکنان آماده دعوت خواهند شد.»


وی در خصوص حضور شمسایی، نظری و کشاورز یادآور شد: «نفر اول هیچ وقت بازیکن نمی‌شود. وحید شمسایی سرمربی تاسیسات است اما سرمربی تیم ملی نیست. همه باید قبول کنیم که او استثنایی در فوتسال است. نمی دانم برخی ها چرا دوست دارند آمار او را نادیده بگیرند چه اشکالی دارد که او اسطوره فوتسال جهان شود. هر کسی وظیفه مشخصی دارد. با شمسایی صحبت کردم، او هم دلایلی برای نیامدن دارد و هنوز به نتیجه نرسیدیم که بیاید یا خیر. دایره تفکرات من به گونه ‌ای است که اگر وحید بخواهد بیاید مشکلی نیست اما او حرف‌های منطقی دارد که قابل احترام است. باید قبول کنیم که شرایط وحید متفاوت است.»


ناظم الشریعه در پایان افزود: «باید با همدیگر راه قهرمانی در آسیا را طی کنیم. پیشرفت یک شبه حاصل نمی شود و نباید از پله اول به پله دهم پرید. روند پیشرفت و رسیدن به قهرمانی را باید مرحله به مرحله پشت سر گذاشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته